2. kesäkuuta 2006

alun kankeutta

Näinpä päätin sitten minäkin pistää blogin pystyyn! Jee :) Koittakaa jaksaa alkukamppailussa mukana, jospa tästä vielä hyvä tulisi.

Viimeisin valmistunut on lahjus mammalleni: kesäkassi. Veskasta tuli oikein kiva ja lahjan saaja oli tyytyväinen pakettiinsa.


"Lankana" kassissa toimi nylon-naru jota kaappini kätköstä jostain syystä löytyy. Naru on puhtaanvalkoista mutta värjäsin sen Nitorilla ruskeaksi, hyvin toimi! Sisältä kurkkii langat, puikot ja ohje Cairbren Leskenlehtihuiviin (äipän neulomistahdilla huivi saattaa valmistua ehkä ensi kevääksi).

Hauskaa muuten etten keksi mitään kesäistä neulottavaa. Virkkuukoukku kasvaa käteen kiinni tällä menolla enkä ole edes mikään kauhean innokas virkkuri.. Se on niin hidasta. Nytkin on työn alla Modan (3/2006 malli 13b) virkattu vyö jonka PITÄÄ olla huomenna valmis. Kellotin itseäni huviksi ja huomasin että oon väkertäny moista suikaletta jo 10 tuntia. Siis oikeasti miten jotkut saa niin paljon aikaiseksi niin vähässä ajassa?! Mulla ei ole edes lapsia, hmph.

En vaivu masennukseen vaan vetäydyn parvekkeelle virkkamaan ja nauttimaan pitkästä aikaa auringosta. Oooooooooo, kesän lapsi mä oon...

4 kommenttia :

joko kirjoitti...

kivan näköinen kesäkassi! minulla on vähän sama ongelma noitten kesäneulomuksien kanssa. huiveihin (no voihan niitä kesällä pitää mutta en ajattele niitä "kesäneuleiksi") ja sukkiin riittäisi kyllä ideoita mutta ei oikein muuhun. ehkä johtuu siitä että pidän villasta ja villalangalla neulomisesta paljon enemmän kuin puuvillasta.

Vilma kirjoitti...

Onpas kiva laukku! Ja hyvin on naru imenyt väriä, hyvä tietää omia yrityksiä varten. :)

Mulla on kans joku ihme virkkausinto päällä, vaikka välillä jo luulin sen lopahtaneen. Ja laukkuja vaan pukkaa, nyt jo ihan liian kanssa. Pitäis munkin oikeesti keksiä jotain muuta kesäistä virkattavaa/neulottavaa... :)

joko kirjoitti...

mulla jäi päähän soimaan tuo "kesän lapsi mä oon" ja ihmettelin vähän aikaa että mistähän sen päähäni sain :)

Jatta kirjoitti...

Joko: Mulla on kans viha-rakkaussuhde puuvillalankoihin. Laukuiksi ja asusteiksi ne taipuu just ja just, mut kaikki bolerot, neuletakit yms on joutunu purkutehtaalle :( Ja tosta biisistä, nyt se soi mullakin nonstoppina päässä, ärh!

Vilma: Eiks oo ihanaa kun Suomessa on neljä vuodenaikaa? Saa neuloa/virkata vaikka mitä! Sit taas toisaalta... Mihin ne kaikki kesä/talvivaatteet sullotaan?