20. heinäkuuta 2006

Oskari Onnellinen

Tein sen, tadamtaa! Yksi ufo on ufo-no-more.


malli: oma, mallivirkkaus Kauneimmat Käsityöt 1 WSOY 1979
lanka: Novita Kotiväki kaksinkertaisena
koukku: 3,0
kankaat: kaksi eri vuorikangasta & vanua, Eurokangas
kahvat: Sinelli (kiitos Vilma, again), ja akryylimaalia & spraylakkaa


Olen niin onnellinen.. sain jopa taskun tekaistuksi. Järkkyä.


Ulkovuori on tummanruskeaa satiinia jotta virkattu kuvio näkyisi paremmin, sisävuori sopii virkkauslangan väriin. Tämän tekeminen oli i-h-a-n-a-a! Olispa ompelukset aina näin sujuvia. En voi kun taas ihmetellä miksi työ jäi aikoinaan roikkumaan ja sain sen valmiiksi vasta nyt.. Hassua.

Lopputulokseen oon übertyytyväinen. Kassin ulkomuoto on paljosta velkaa Vilman ihanalle kukkalaukulle. Tämä nyt vaan on semmoinen helpompi kötöstys samasta aiheesta. Mut kovaan käyttöön pääsee varppina, niin kauan kuin kesää vaan riittää.

Juuriko täytyy viimeistellä lisää ufoja? Kun on alkuun päästy ja alamäki niin antaa mennä vaan?

Odessa etenee ja voi.. lyhyesti. Sain sen valmiiksi ja se rontti on liian lyhyt. Koskahan opin että ohjeisiin pitää lisätä aina se pari senttiä mun suuren kupolini takia??! Pöh, ehtiihän tuota ennenkuin syksy saa.

13 kommenttia :

Anne kirjoitti...

Onpas kyllä sievä :D

Siniset Silmukat kirjoitti...

Hieno laukku! Katselin tuota edellisen postauksen raitapöksykuvaa! Karmeeta! :D

Jatta kirjoitti...

Kiitsa kummallekki :) Oon kyllä harvinaisen tyytyväinen, ihmettelen oikein itsekkin, oon yleensä niin kriittinen.

laura kirjoitti...

Aikas ihq.

Mulla on muuten se vuoritustarjous tuolla korvan takana, jahka mun Putkikset alkavat karjua haluavansa kaapista ulos :)

Jatta kirjoitti...

Laura: Juu juu, vuorta saat kun sitä pyydät :) Heti kun on tarvis jne, muistat vaan pyytää!

tinna kirjoitti...

Onpa makee, taas kerran :)

Vilma kirjoitti...

Hieno on! :)

Sini kirjoitti...

Sievä kassukka!
Mulla tuppaa aina pipoista tulla liian pitkiä. Tai siis ne menee liian syvälle päähän ja ikävästi rillin sankojen päälle. Vaikea selittää, mutta muut rillipirut varmaan tietävät mitä tarkoitan :)

Jenni kirjoitti...

Nätti laukku! Tuo kuviointi on tosi kaunis.

Jatta kirjoitti...

Kiitos kaunis kehuista, edelleen tyytyväisyys jytää täälläkin.

sini: Mullakin on silmälasit, mutta myös suuri pää ilmeisesti.. Ja käytän aika ahkerasti piilareita, mulla kun tuppaa hiuksetkin hassottaan rillien kanssa jos ne on auki :P

Anna kirjoitti...

Onpa kaunis! Mulla oli kerran tuo mainitsemasi Kauneimmat käsityöt kirjastosta lainassa enkä olisi ollenkaan malttanut palauttaa. Sitä ei taida saada enää mistään käsiinsä - olen silloin tällöin kolunnut divareita löydö toivossa. Siispä: Valottaisitko vähän tuota virkkausmallia?

T. suuri kassiapinoija Anna

Jatta kirjoitti...

Voi itku, mallivirkkaus on pitkä ku nälkävuosi :/ Siis tosi pitkä.

Mulla on ollu Kauneimmat Käsityöt 1-3 niin kauan kun jaksan muistaa (tietty ne oli ensin äidin ja siirtyi sitten mulle). Niillä kirjoilla oon oppinu oikeastaan kaiken mitä osaan, aika näppäriä opuksia :)

Mitäs toi mallivirkkuu, saatko kirjaa jostain lainaan? Jos ohjetta ei vaikka saa laittaa nettiin niin voin tietty heittää yksärillä jos haluat :)

Anonyymi kirjoitti...

Ei siinä mitään, täytyy kaivella vähän kirjastoja. Kiitti kuitenkin. Anna