21. heinäkuuta 2006

valakaa uskoa

Voiko tästä ruttanasta tulla yhtä kaunis kuin Amelien Backyard Leavesista??!


Ei meinaa usko riittää.. Kaiken lisäksi huolella harkittu väri ei ainakaan tässä ruttuvaiheessa tunnu enää yhtään niin hyvältä kuin lankoja ostaessa. Prkle. Vaalenapunaisia lehtiä? Voi käsi. Pitäisköhän sinne kirjailla jotain ruotoja sekaan lopuksi..

Huomaatte ehkä että jouduin värittelemään eri rivit kaaviosta että pysyn oikealla kierroksella :P Muuten menee silmät solmuun ja rivi hukkaan, tää toimii ainakin mulle.

Sain kuin sainkin Odessan purettua ja jatkettua sitä isolle päälleni sopivaksi. Ei jäänyt sitten roikkumaan niikuin muuten olis varppina käyny.


malli: MagKintsin Odessa
lanka: Novita Wool 50 g sekä Novitan Virkkauslankaa 25 g
(neulottu kahdesta langasta päällekkäin)
puikot: 2,5 ja 3,0 pyörö- & sukkapuikot
helmet: 150 kpl, Koskikeskuksen Käsityökeskus


Virkkauslanka anto kivasti napakkuutta ja kiiltoa pipoon, nyt haluttais tunkea sitä joka paikkaan "vahvikkeeksi". Tarkoitus olis vielä tehdä sointuvat tumput pipolle kaveriksi, jos tekis tumpun seluksiin Odessan mallikertaa koristeeksi.. sit kun ehdin. Ja kurppahuivi on joko valmis tai purettu :P

12 kommenttia :

tikru kirjoitti...

Hyvältä tuo väri näyttää, mut joo, jos haluaa et lehdet on jotenki realistisia ni sit vaaleenpunanen ei oo ehkä se väri. Mut eiks pääasia oo et käy muuhun vaatetukseen, näyttää ja tuntuu kivalle.

Mä myös käytän värejä ohjeissa. Siks on kiva et toi Scarf style on omana. Värittelin bublesta kaikki kavennukset ja lisäykset ja keskeiset silmukkarivit.

Satu U kirjoitti...

Olen huomannu että tuo päivittyminen kestää hetken. Siis kun julkaisee jotain, pitää odottaa jonkun aikaa ennenkuin blogilista suostuu päivittämään sen.... sitten se vain yhtäkkiä ilmestyy päivitettyihin, voi kestää tuntejakin...kummallista mutta totta :-)

Jatta kirjoitti...

tikru: Jeps, kyllähän tuo vaaleanpunainen mun väreihin käy varmaan parhaiten, sen lisäksi Berkshire Bulkyssä ei ollu kivaa vihreää sävyä. Ja sehän oli tietysti ainoa lanka joka tähän huiviin mulle nappas..
Scarf Style on kyllä upea kirja :) Bubble taitaa olla mullakin seuraavaksi se malli jonka kirjasta toteutan. Seuraan mielenkiinnolla miten sun projekti etenee.

Satu U: päivitykset näkyy mulla yleensä kun tarkastutan ne heti. Ei tänään, oli huono mäihä.

eusu kirjoitti...

Kaunis pipo! Todella. Ja tuo laukku tuossa alla on valtavan ihana!!!

Mulla ihan sama juttu aina aika-ajoin ton Blogilistan kanssa. Mulla oli alkuun ongelmana se, että blogilista nappasi päivityksen aina kun joku kommentoi... Sitten sain vinkin "Atom-syötteen" käytöstä Blogilistan tiedoissa. Se poisti ylimääräiset päivitykset, mutta nyt aika-ajoin tosiaan ei päivitä listalle, vaikka useaan otteeseen painan "tarkistus-nappia"...

Jatta kirjoitti...

eusu: Kiitos, muistin taas että onhan tässä jotain valmiiksi saatu jos kaulaliina ei sitten onnistu toiveiden mukaan :) Uudet työt vaan vie aina niin mennessään.

Mulla on näköjään typojakin tuolla. Hö.

Vilma kirjoitti...

Odessa on selkeesti kivempi tommosena napakkana kuin se mun tekemä lötköversio. :) Virkkauslangan käyttäminen tuo just hyvin ryhtiä ja kiiltoa!

marsu kirjoitti...

*valaa uskoa* tuosta tulee vielä joutsen vaikka tekovaiheessa näyttääkiin ankalta :-) Ihana pipa!

Liinu kirjoitti...

Marsun kommentti on sitä kriittistä palautetta! Minä olen täällä useamman ruttanan kanssa, myös ruttuvaarin =)

Jatta kirjoitti...

vilma: olihan sulla vähän isommat puikot, ja mun mielestä siitä tuli silti tosi kiva Odessa! Voisin itsekki tehdä yhden vähän harvemman :)

Marsu: Kiitos valelusta, mulla on kyl vieläkin uskonpuutetta..

liinu: ruttuvaari :D voi apua!

amelie kirjoitti...

Se BYL oli ihan ruttana tekovaiheessa mullaki. Viritin sitten olkkarin lattialle pingotussysteemin vieraitten ihmeteltäväksi, niin kyllä se vähän oikeni.
Niitä lehtiä tosin saa joskus asetella ja tökkiä pullistumaan oikeaan suuntaan.

Jatta kirjoitti...

amelie: No nyt uskon, kun sinä sanot, kyllä huivista vielä hyvä tulee. Ainakin se on melko addiktoivaa neulottavaa :)

SatuK kirjoitti...

Voih, mä olin jo unohtanut Odessan.. kaunis pipo!