7. helmikuuta 2007

Swallowtail vol. 2

Tämähän oli varsinainen lankasyöppö koko huivi. Alkujaan purkulankana vaikuttaneet 130 grammaa piti saada tuhottua, ja ajattelin sen riittävän nippanappa huiviksi. No ei.


malli: Interweave Knits Fall / 06, Swallowtail Shawl
(ohjeen huivia suurempi, ensimmäinen mallikuvio toistettu 24 krt)
lanka: Sandnesin Maija, ~290 g ~700 m
puikot: 4,0 mm
mitat: 144 x 198 m


Huomattavasti paksumpi ja vähemmän herkkä tämä on kuin edeltäjänsä, mutta kaulahuivikäyttöön tämän teinkin samansävyisten asusteiden kaveriksi.


"Nuppeista" tuli näin paksulla langalla vallan hurmaavia, mee laikii.


Sitten jotain muuta. Pääkallohuivi on nurkassa häpeämässä, oon purkanut ja raivonnut sen kanssa vähäksi aikaa ihan tarpeeksi. Uusia töitä polttelis aloittaa kovasti, tällä hetkellä oma versio Ysoldan Snow Whitestä huutelee kovimmalla äänellä. Lankaakin haluttais ostaa, jostain kaukaa, olen ihastunut (kiitos Outin) Nature Knittingin Bubble Pulloveriin mutta Se Oikea lanka ei halua ilmeentyä mulle.

Kuvausongelmiin on varmaan jokainen polkkaaja törmänny näinä valottomina aikoina. Mun hermoni paloi sen verran pahasti että päätin ostaa uuden kameran (jonka tosin saan vasta ens viikolla). Mun mielestä prosessikuvaukset on blogien leipä & suola, ja omat prosessit on jääny tallentamatta pikselien puuttuessa. Lähikuvat muistuttaa huurumössöä ja sillee. Kyl te tiiätte :)

11 kommenttia :

Vilma kirjoitti...

Hieno on huivi, jälleen kerran!

Kiitos linkkivinkistä, Ysoldallahan on vaikka mitä tarjolla. To do -lista senku kasvaa, ujjui... :P

laura koo kirjoitti...

Ihanan muhkea ja kivan värinen huivi, jokohan mä uskaltaisin kaivaa tuon IK:n numeron sohvan takaa piilosta. Sinne mä taisin sen kiukuissani sulloa :)

Bubbleen passais miusta kauniisti joku ihan hentoisesti liukuvärjätty lanka, joka tois idean paremmin esiin kuin ihan yksvärinen lanka.

Jenni kirjoitti...

Ihana huivi! Ja näyttää olevan kivan iso ja lämpimän näköinen, sopiva näille pakkasille :)

Terhi kirjoitti...

Aivan ihana huivi. Mulla menis tuollaisen neulomiseen noin kaksi vuotta. :-D

uhoava gnu kirjoitti...

Upea huivi! Ihanaa kääriytyä moiseen nyt pakkasella..

Jatta kirjoitti...

Vilma: Juu-u, nyt on oikeesti pakko pitää kolmiohuivitaukoa. Ei mulla oikeestaan ole ees tarvetta ku mustalle. Ennenku löydän uusia lempivärejä ;)

laurakoo: Se sun swallowin tarina oli kyl niiiin kakka :( Oot aika sissi jos otat huivin uudelleen puikoille.
Bubblen lankavinkki oli kyl hyvä, mun tarvii varmaan surffailla vähän lisää..

jenni: Joo, näille pakkasille tarvii kyllä kunnon varusteet!

terhi: En usko että menis kahta vuotta.. Neulot niin monimutkaisia pintoja että mulla menis niissä se kaks vuotta :D Luulet vaan..

uhoava gnu: Kiitos!

Titiri kirjoitti...

Tuon huivin malli on aina yhtä kaunis - neuloi sen mistä langasta tahansa. Upea on!

Anonyymi kirjoitti...

Hieno STS! Ja kiitos linkkipläjäyksestä! On aina kiva nähdä uusia ulkomaalaisia blogeja.

Marsvin

joko kirjoitti...

hieno ja ihana ja iso ja kaunis ja kaikkee muuta!

Outi kirjoitti...

Mahtavan kokoinen huivi! Kivaa, että oon saanu tartutettuu kuplakuumeen :-)

Jatta kirjoitti...

titiri: Juu, on se vaan ihana malli!

marsvin: Ulkomaalaiset blogit on kyl aika tuntemattomia mullekkin, joskus löytää vahingossa jotain ihanaa :)

joko: Iso se ainakin on! Mut hyvä niin, mää oon iso tyttö.

outi: Kuplakuume :D Se kyllä iski heti kun sun blogista sen näin. Jännä etten kirjaa selatessa nähny mallissa mitään kamalan vetoavaa.. Näin se netti toimii, oon vaikutuksille altis.