9. maaliskuuta 2007

äitii.. mulla on liikaa tekemistä!

Kun jatkuvasti hankkii lisää lankaa niin voi tuloksena olla pahoja suoriutumispaineita kaikista tekemättömistä töistä. Mut emmää semmosista huolta kanna..

Ei ylety vaikka kuinka kurottaa..

Novitan Bambua. Ihanan pehmeää, löyhäkierteisyys vähän mietitytti kun olen niin hyvä sohimaan langan puikoilla muutenkin halki-poikki-pinoon. Tampereen seutulaisille vinkiksi, Löytötex myy herkkua hintaan 2,95€/kerä. Olen kuullu huhuja että hinta on hiukka kalliimpi muualla..
Bambuista tulee joku ihana neuletakki kesäksi.. Malli paljastunee mulle myöhemmin. En uskalla oikeestaan vielä edes etsiä.

Häh!?!

Kotiväkeä. Tiedän ettei moni käyttäisi tätä lankaa mihinkään, mutta mun mielestä tää on yks Novitan parhaista langoista. Ryhdikäs ja sopivan ohut. Ja juu, onhan se kovaa lankaa. Mutta se ei varmasti venähdä vaikka mies lorauttais vahingossa huuhteluainetta hienopyykin sekaan. Kotiväki on aivan verraton laukkuihin, mulle paras valinta pitsisukkiin kestävyytensä ja venymättömyytensä vuoksi, ja luonnollinen valinta seuraavaan projektiin jossa näitä ominaisuksia tarvitaan.


Kuvan hame on Greetings From Knit Cafe-kirjasta, mutta ajattelin tehdä hameeseen mallin itse.

Viikonloppuja!

21 kommenttia :

tikru kirjoitti...

Toi tein koiruus saa kyllä aina hyvälle mielelle.
:)
Meinasitko vuorittaa hamosen?

Täällä tuo bambu tais olla 3,65 paikallisessa "halpakaupassa".

Jatta kirjoitti...

Kaks koiraa ;) Onko ne muka niin saman näköisiä? Ainakin luonteet on ku yö ja päivä..

Jaa-a, en oo miettiny hameen vuoritusta vielä.. Varmaan sit on pakko jos näkyy pikkarit läpi. Ajattelin kyl nykertää niin pienillä puikoilla ettei kauheesti vilkkuis. Kauhistuttaa vaan jo valmiiksi se sileä osuus pienillä puikoilla.

Aika kallis halpakauppa teillä. Hirveetä riistoa..

Vilma kirjoitti...

Hamosesta tulee ihana, aivan varmasti!

Tahtoo kans suklaata ja karkkia ja bambua ja kaks suloista koiraa!!! Saanks mä muuttaa teille asuun? :D

KirsiÄr kirjoitti...

Bambuhan on saleesti Katharine Hepburn -villis Lace Style -kirjasta (Laura taisi mallin esitellä blogissaan jokin aika sitten).
Onkos Löytiksiä muualla kuin siinä teidän lähellä?

Jatta kirjoitti...

vilma: Karkit meni jo synttärisankarin suuhun ja koirat riehuu ja huutaa. Vieläkö haluat muuttaa? :D
Hameesta tulee toivottavasti ihana jo tänä kesänä. Mistä mää saan lisää neulonta-aikaa?!?

kirsiär: Ei saa!!!! Eijei, en uskalla ees kattoa koko villistä.. Vähän pitäis malttaa..
Löytis löytyy (haha) myös Kangasalta, se on suurempi ja lankavalikoima taitaa olla suurempi. Muusta en tiedä, oon niin itätamperelaistunu ihminen.

Jatta kirjoitti...

suurempi suurempi suurin löytötex :P

neja kirjoitti...

Koiruudet on kyllä aivan <3 Niin myös bambut ja tuo knit cafen hamonen. Minullakin ollut suunnitelmissa toteuttaa se omana versiona, kun olen siihen ollut niin rakastunut siitä lähtien kun sen ekan kerran jostain bongasin:)

tikru kirjoitti...

Köh.. Kakshan niitä :)
Kuvat vaan ei näy näytöllä yhtäaikaa, joten piti skrollailla vertaamassa naamatauluja ja ihan erinäkösiä ne on. Tosin, mä kyllä muistelen tietäneeni et niiton enemmän ku yks ;)

Jatta kirjoitti...

neja: Ens kesän blogibuumi; neulotut hameet! Ainakin Miellitty tekee omaa saman Knit Cafe-kuvan inspiroimana, seuraan mielenkiinnolla. Ala sääki?

tikru: No problemo, joskus mäkin luulen että meillä on kymmenen koiraa kahden sijasta :P

tiinamaria kirjoitti...

Kiitos tuosta Knit Cafe-kuvasta! Sain inspiraatiota tuunata hieman Koukussa-kirjan hameohjetta. Mä kun en vielä ihan kuvasta osaa ohjetta luoda. Niin ja noi teidän koiruudet, aivan ihania! Varsinkin tuon ylemmän väritys. Russeleita vai? Tuollainen mullakin on tilauksessa, sitten joskus tai ehkä paremminkin Parson.

Sire kirjoitti...

Huippuvalokuvamalleja sinulla, ja hienot asetelmat kuvissa. Itsekin tilasin tänään kilon bambua ja 400g cocosta. Kotiväestä tein hameen vuosi sitten, virkkasin sen pienistä palasista. Taitaa olla muutama langan pää päättelemättä, josko itsekin saisi sen valmiiden töiden joukkoon kun ilmat lämpenevät. Hyvää viikonloppua!

Sini kirjoitti...

Ihania nuo sinun naket! Niin valppaan näköisiä kavereita :)

Jatta kirjoitti...

tiinamaria: Parsoneita nuo on, sileäkarvaisia sellaisia :) Hyvä jos kuvasta oli apua mun mielestä se on megainspiroiva kuva.

sire: Mun piti ottaa kuvat ihan ilman koiria, mut ylempään koira tunki ihan ite mukaan ja oli pakko ikuistaa toisen kurkottelu :D
Sun hameesta kuvia sitte! Mulla on hamekuume.

sini: Alemman naken päänkallistus on taattu kun kysyy "Onko nälkä?"

Tanja kirjoitti...

On noi teidän koirat vaan niin ihania! Ylempi varsinkin on niin mun makuun, kuten tiedätkin.

Ja upeita tekeleitä ja suunnitelmia täällä kaiken kaikkiaan...ihanaa kun joku osaa.
Mä oon ruskeasta pitänyt pitkään ja nyt oon jopa lämmennyt tuolle vaaleanpunaiselle. Ainakin tuo yhdistelmä sopii tuolle meidän neidille hyvin, itselleni en niin kauheesti tuota vaaleanpunaista taida hankkia.

Ja tulehan kylään meille joskus, kun ehdit. Ois kiva nähdä.

Jatta kirjoitti...

tanja: Roxylle terveiset ja hännänheilutukset!
Tuun varmasti kylään, tässä on nyt ollu koulua ja työtä ja "yksinhuoltajuutta" koirien kanssa, välillä tuntuu ettei ehdi koskaan minnekkään. Mut varmaan riittää säpinää sielläkin! Sanos pojille terveiset ja tyttelille kans. On se hyvä että teille palautui tuo naisvalta ;)
Tää yövuorolainen kömpii nyt nukkumaan.

Pikku- Kettu kirjoitti...

Voi mitä malleja! Ja karkkia! Eikös lauantai ole karkkipäivä? :)

Meillä yksikin tuollainen terroristi-ärrieri tuntuu toisinaan kymmeneltä.

tinna kirjoitti...

Ai ai, mulla on siintänyt mielessä että tekis kesäks jonkun iiihanan neulotun hameen, ja toi on NIIIN IHANA! Mä kuolen kun nään sun version tuosta, siitä tulee varmaan todella ihana!

Sun koirat saa aina hyvälle tuulelle :)

Matroskin kirjoitti...

Eksyin tänne jonkun linkkilistalta. Puputuotteesi ovat ihania!! Olen ihan vihreä kateudesta!

Jatta kirjoitti...

pikku-kettu: Joo, terroristeista on moneksi :D

tinna: Mulla haluttais jo alkaa neulomaan hametta.. Sun uudet hameet ne vasta ihania on, mut mulla kun ei ton ompelukoneen kanssa ole niin mainittavat välit niin taitaa jäädä haaveeksi.

matroskin: Tervetuloa! Ja kiitos :)

Maarit kirjoitti...

Ihania hauvoja!

Sain valmiiksi Zetor-huivin ohjeellasi, kiitos!! Huivi on mahtava! Kuviakin löytyy nyt blogistani, jos haluat käydä kurkkaamassa. :)

Jatta kirjoitti...

Heti sinne, hips!