14. toukokuuta 2007

arki haisee (maanantaisin)

Viikonloppu meni Helsingin humussa äitin luona. Oli mukavata, nyt pitäisi taas sopeutua tähän tavalliseen arkeen. Lohdutukseksi kävin vielä tänään Hobboksissa ja Menitassa ja hyppäsin vasta sitten Tampereen junaan.


Sukkalankaa ylläripylläriväreissä, pitkään himoamani kirja ja nappeja äipän kätköistä. Kyllä nyt kelpaa.. Kirjan sisältöön Beads, Buttons & Lace voi tutustua tarkemmin täällä. Toteutuslistalle pääsee ensimmäisenä Butterfly jonka löytää Eunnyn toteuttamana hänen sivuiltaan. Kiitti vaan Kamicha ;) Ongelma on lanka, en halua tehdä mohairista vaan ohuen ohuesta puuvillasta jossa pitäis olla korkea kiilto. Löytyy kun vastaan kävelee..

Yritin kysellä Menitasta lyhyitä Addeja joita anNu kehui postauksessaan, mut ei niillä ollu :P Kotona koitin puhua miestä ympäri josko saisin lainata hänen korttiaan ja tilata ulkomailta, mut ei se oikein lämmenny idealle. Täytinpä sitten naama nyrpeänä verkkopankissa oman Visahakemuksen, kun toi mieheke on ylivarovainen ja tyhmä kun ei anna mun tilailla. Niih.



Tämä oli ihan pakko ostaa! vainio.seitsonen- mallistoa. Ihan loistava mulle :D Terveisiä vaan pomolle, tiiän että luet kuiteski.

17 kommenttia :

laura koo kirjoitti...

Uuh, mitä aarteita taas. Tuo Butterfly on kyllä ihana. Ja rintarossi ihan ehdoton :D

Niistä lyhyistä addeista.. Mä voin lainaa omiani, jos haluat testii ennen tilaamista. Minen oikein diggaa, mutten silti malta myydä poiskaan. Esim. slim fit -mallisissa hihoissa ne on ihan toimivat, mut sukkien silmukoita en saa riittämään 30 cm:lle.

Jatta kirjoitti...

Voi että jos lainaisit, olis ihanaa! Tuotko ke miittiin? Vai oletko tulossa? Niin ja löytyykö sulta niitä puikkoja 2,0 tai 2,5, isommilla en taia tehdä mitään.
Kiva jos pääsee testimään niin ei tuu taas ostettua sikaa säkissä.

laura koo kirjoitti...

Juu, tuun ja voin tuoda. Kaivoinkin ne tuossa just esiin. 2,5; 3,0 ja 3,5 löytyy. 2,0 on mulle vähän vieras vielä :)

Jatta kirjoitti...

Jei. Kiitos jo nyt. Tuo vaan ne kakspuoloset niin ei tarvi rahjata muita turhaan.
Mun tarviiki mennä kaiveleen minkä langan ja ohjeen otan mukaan..

Pikku- Kettu kirjoitti...

Tuo Visan tilaaminen voi olla suuuuri virhe. Nykyään tulee ihan pelolla odotettua niitä laskuja...

Ja tuollainen nappi olisi erittäin hyvä juuri tänään...

amelie kirjoitti...

Mulle tuli Visa eilen. Iiiiiih... Onneksi itsekuri on huikea ja pihiys kulkee suvussa. :)

Kate kirjoitti...

Mä voisin kanssa käyttää tuollaista rintarossia... just ilmoitin töihin että nähdään 2009 :D

Ja pikku-kettua peesailen, iso virhe on se visan tilaaminen... Arvaappa mitä kaikkea minä olen tilannut jo ympäri maailmaa lapsille (ihan kun ei Suomesta saisi vastaavia :/). Tosin turvaistuin maksoi kotiin kuljetettuna 150 euroa vähemmän Saksassa kuin Suomessa, sama istuin. Että kyllä visalla voi säästääkkin :DDD

sannero kirjoitti...

ihana kirja, pakko saada, vaikka huono enkussa oonkin(=

Jatta kirjoitti...

pikku-kettu: Mulla on jo nyt morkkis ku tilasin sen Visan. Inhoan maksaa "luotolla", ahdistaa koko ajatuskin. Mietin peruisinko koko hakemuksen..

amelie: On mullakin itsekuria vaikkei ostoksista aina uskoisi.. Hitsin Visa. Hemmetti ja hö!

kate: Lohdun sanoja :) Mut silti, voi tätä morkkiksen määrää, mun periaate on aina ollu että semmosta korttia en halua koskaan. Öööh..

sannero: On kyllä ihana kirja, suosittelen lämpimästi!

Hanna kirjoitti...

Jatta, ihailin upeita neuleitasi, olet todella taitava. Voisitko neuvoa ihmistä, joka on vasta vähän aikaa sitten löytänyt puikot ja langat? Tekeillä on Bangle Bag ja tekele näyttää sen verran hyvältä, että se päätynee laukuksi eikä puretuksi lankamytyksi. Laukun kokoamisenkin hahmotan päässäni ok, MUTTA: ainakin minun neulokseni kaksinkertaisella Isoveljellä on aika napakkaa, joten pitääkö/kannattaako minun kastella se ja venyttää sitä vähän leveämmäksi? Vai luotanko siihen, että pohjakovike ja kahvat antavat kassille oikean muodon? Tuhannet kiitokset, jos viitsisit vastata ja neuvoa!

Jatta kirjoitti...

hanna: Kiitos kovasti kehuista :)

Bangle Bagia minä ainakin höyrytin kevyesti, en siis litannut raudalla palmikoita ihan lättänöiksi vaan sillai ihan aavistuksen verran. Tällä lailla neulos rentoutui tarpeeksi ja kovike antoi laukulle lopullisen muodon.
Kovike on tehty napakasta huovasta ja sen malli oli hyvin samanlainen kuin tämä kassi. Tukihuopa ommellaan pohjasta ja laukun suusta kiinni itse neulottuun kassiin. Sitten puuttuukin enää vuori :) Toivottavasti tästä oli jotain apua!

minnap kirjoitti...

Ai sullakin on niin tylsä mies, mulla on visa, mutta mies todellakin murisee jos mä olisin käyttämässä sitä, en siis ole vielä kertaakaan sitä käyttänyt

Jatta kirjoitti...

minnap: Joo, on noi miehet välillä ihan tosi tylsiä ;) Ihan järkeähän toi puhuu useimmiten, mutta meinasin silti saada primitiivisen kiukkukohtauksen. Lattialle vaan potkimaan ja huutamaan: "mä haluuuuun!".

SirpaM kirjoitti...

Vinkkinä muuten että ainakin Nordean ja kai myös Sammon Visa Electroniin voi verkkopankissa laittaa verkkokäyttösetukset, jolloin se toimii ainakin joissain paikoissa Visan tavoin, vaikka sitä ei ole virallisesti ilmoitettukaan. Amazonin kautta olen Visa Electronilla tilannut, maksuvaihtoehdoissa sitä ei sanota, mutta toimi kuitenkin noilla asetuksilla. Sitä en kuitenkaan tiedä toimiiko kaikissa kaupoissa, joissa on vain Visa ilmoitettu käyväksi. Nordean verkkopankin sivuilla kohdassa Kortit - Verkkokäyttö saa tuon asetuksen päälle.

Tarja kirjoitti...

Moooi, onks sulla monta lehteä, mitä haluisit sieltä IK:lta? Laita mulle spostia, osoite blogini nurkassa.

hanna kirjoitti...

Kiitos Bangle Bag -neuvoista!

M-a-r-k-ka kirjoitti...

"En halua mennä töihin."

En minäkään! Kauniita neuleita täällä. Monia monia, mutta laiskottaa joten kommentoin niitä kaikkia tässä samalla kertaa :)