21. toukokuuta 2007

Clessidra

Sunnuntaina tuuli kovasti mutta oli kuitenkin lämmin. Jopa minä tarkenin laittaa hameen päälle, vilukissa kun oon, ja saatiin uudet polvisukat kuvauttua koirien uintireissulla.


malli: Knittyn Clessidra by Gabriella Chiarenza
lanka: OnLine Supersocke, 160g
puikot: 2,0


Ohje oli selkeä ja hyvä mutta jokin suunnittelussa mätti. Kavennukset oli tehty rumasti, kantapää omituinen ja helmineule ei mielestäni sopinut sukkaan kovin hyvin.

Kaikenkaikkiaan opettavainen, mutta jokseenkin turha reissu. Tuskinpa pääsevät kovin kiihkeään käyttöön vaikka polvisukkaihmisiä olenkin.

Pikku piisamit räpiköimässä, minä tuulettelin varpaita..

Kuvasta näkee pinnan epätasaisuuden selvimmin, ei mitään kovin kaunista katseltavaa. Kaikkea en sentään käsialan piikkiin pistä, vaikka senkin kanssa ongelmia oli.

Jotenkin vaan näyttää että sukat olisivat väärinpäin jalassa..?

Sitten lämmiteltiin perinteisellä "sidostesukka kestää"-tyylillä.

Pohjepalmikot pelastavat koko sukat, ne ovat kauniit katsella!

Voipi olla että työ oli niin kivisen tien takana etten siksi pidä valmiista tuotoksesta kovin paljoa (yliannostus), jospa se mieli tästä vielä muuttuisi ajan kanssa. Onhan ne ihan kivat loppujen lopuksi :)

14 kommenttia :

sannero kirjoitti...

Ihania nuo hauvelit(=

Harmi, jos ei sukat ihan oo perfektot, mutta oppii jotain.

Mahtava tuo viime postauksen hame, ja oon niin kateellinen, kun saat tuon toisen tehtyä, vaikuttaa jo nyt maailman loistokkaimmalta mekkoselta(=

Jenni kirjoitti...

Oma clessidraprojektini on tyssännyt täysin yhteen sukkaan. Ei näytä nätiltä. Etenkin nilkan palmikkokavennus on tosi outo, mutta en millään jaksanut miettiä parempaakaan. Noi kierretyt oikeat silmukat oli kyllä oikea liike. Paljon paremman näkönen niin.

Pikkumyy kirjoitti...

Aivan ihanat sukat!!! Pakko neuloa itselleen seuraavaksi kesä polvisukat!

mitis kirjoitti...

Ihanilta ne tänne näyttää :)

Kiko kirjoitti...

Se on aina harmi jos on tehnyt paljon töitä eikä lopputulos miellytä. Kuvissa näyttävät minusta tosi ihanilta!

Tuohon riviväliongelmaan olen törmännyt aikaisemmin. Jos kirjoittaa tekstin ensin ja lataa kuvat vasta sen jälkeen bloggeriin, rivivälit villiintyvät. En tiedä miksi. Jos lataa kuvat ensin, ongelmaa ei pitäisi olla.
Itse käytän nykyään Flickriä, ei tarvitse Bloggeriin ladata.

Hansu kirjoitti...

Wau, sä sait ne valmiiksi! Mulla vielä toinen kesken ja aika pahasti. Innostus loppui, kun ekan sai valmiiksi. Pakko vaan sisulla tehdä.

Kavennukset oli tosiaan outoja, enkä ole helmineuleesen ennen sukissa törmännyt. Nilkkakavennuksistakaan en välittänyt, en oikein ymmrtänyt niitä, ennen kuin luin miljoonaan kertaan.

Jatta kirjoitti...

sannero: Juu, ei sitä oppis koskaan mitään jos joskus ei mentäis mettään :)
Hame odottaa tuossa kärsivällisesti ompelijaa, sain napituslistat kiinnitettyä eilen ja nyt kerään hermoja jatkoa varten.. Ommellessa on ratkoja se mun paras kaveri ;)

jenni: No voi plääh :P Mun oli ihan pakko tehdä sukat valmiiksi kun oli lanka ostettuna ja niin paljon työtä takana.. Ei VOINU antaa periksi. Toivottavasti sullakin tulee vielä valmista tai sitten vallan muut sukat siitä langasta!

pikkumyy: Mietin jo seuraavia sukkia.. että mitkä sit tekis..

mitis: Ne on ne maisemat ;D

kiko: No ei ne sukat niin hirmukamalat minusta ole, odotin vain enemmän..
Kiitos noista vinkeistä, koitan ladata kuvat ensin ja kirjoittaa vasta sitten. Mulla on samat kuvat Flickrissä, mut jostain syystä ne latautuu blogiin naurettavan hitaasti. En ole jaksanu säätää homman kanssa enempää, pitänee kokeilla ens postaukseen uudemman kerran!

hansu: Kyllä mullakin öklötti ton toisen tekeminen, neuloin sitä nenä nyrpyssä loppuvaiheilla ;) Mut se taitaa olla se sama ongelma kaikkien sukkien kanssa. Jotenkin se kahden sukan tekeminen yhtäaikaa ei oo mun juttu.. Tiiä sitten mitä keksis.

Kate kirjoitti...

Hienoilta näyttävät... mutta että kakkosen puikoilla *kops*. Mulle on kolmosetkin jo ihan hammastikkuja :)

Stricker kirjoitti...

Kauniita kesäisiä töitä olet kutonut ja ommellut!
Mulla on ihan samoja onkkelmia Bloggerin kanssa, rivivälimuutosten lisäksi välillä muuttuu fonttikin! Ja mä lataan aina kuvat ensin ja kirjoitan tekstin sinne väliin, joten mun tapauksessa ei taida olla kymysys samasta vaivasta. Mutta helpotusta en ole löytänyt mistään :-(.

pohjis kirjoitti...

Aivan ihanat sukat! (ja hauvat) :) Munkin pitäs kohtya tehä noi sukat.... Hmm.. Koskakohan mä ehin?

Vilma kirjoitti...

Mulle tuli toi sama nurinkurisuus-fiilis Clessidroista, siks en niitä alkanut vääntää vaikka muuten ois taas polvisukkakuume.

Kyllähän noi kummiski näyttää ihan pitosukilta, niin että et sä turhaa työtä oo tehny. Sanon ma. Nätit on. :)

Jatta kirjoitti...

kate: Mulle kolmosen puikot on jo halot, tulee liian paksua neulosta sukkiin :D Makuasia, sano.

sticker: Toivottavasti joku osais auttaa ongelmassa, mun mielestä se on rasittavaa ja rumaa :P Ongelma on ollu nyt vasta kahdessa viimeisessä postauksessa ja ne häiritsee silmää ihan hirveästi.

pohjis: Kesälomalla? Oon siitä sulle niiiiin kateellinen, oma loma on hiukkasen lyhyempi.

vilma: Kai se täytyy seuraavaksi tehdä ihan peruspolvarit, yksinkertainen on kaunista. Mutku pitsisukista tuulee läpi, halusin lämpimät sukat ja noi nyt vaikutti kivoimmilta..

helena kirjoitti...

Ihanat sukat ja kauniita kuvia, onnea! Nyt on ihan pakko ostaa vaaleanpunaista lankaa jostakin...

Soile kirjoitti...

Mulla oli kans nuot sukat listalla, mutta kun nähnyt kommentteja ohjeesta niin "jotenkin" innostus lientynyt. Kivoilta ne kuitenkin kuvissa näyttävät.

Ja se yläpalkki kyllä latautui ihan tavallisesti, en huomannut mitään.