14. elokuuta 2008

onko sittenkään hyvä näin?


Jatta 3 vuotta



Jatta 30 vuotta


Yksi vuosi lisää ikää tänään ja olo on melkoisen pölähtänyt. Ei ulkonäkökriisiä. Ei parisuhdekriisiä. Urakriisi kylläkin. Poljen vettä paikallani enkä ole menossa minnekkään. Apua! Kai mie olen iso jo enkä vieläkään tiedä mitä haluan tehdä isona. Voi peppu :P

Käsityöt ovat rakkain harrastukseni ja blogi on tehnyt yksinäisestä pipertämisestä ihanan yhteisöllistä. Muisku kaikille siitä hyvästä! Ajattelin pistää maagisen kolme-nollan ylittämisen kunniaksi arpajjaiset pystyyn.. palkintona ei ole mitään maanmullistavan upeaa, mutta kahdelle Fortunan suosikille lähtee jotain kivaa syksyn iloksi :)

Nakatkaapa kommenttilootaan kaksi faktaa itsestänne: ammattisi ja unelma-ammattisi. Tähän tapaan: "Hei, olen Jatta ja olen ammatiltani kutoja (oikeasti!!). Isona haluaisin olla työssä josta aidosti nautin, mikähän lie se sitten olis.."
Tarkempaa tietoa ei tarvitse antaa. Jos opiskelet niin sitten olet opiskelija!

Vastailla saapi maanantaihin saakka, uteliaana täällä jo odotellaan ;) Terveisin "vanha käpy"

249 kommenttia :

1 – 200 / 249   Uudempi›   Uusin»
laura koo kirjoitti...

Lämpimät onnittelut synttäritytölle!
t. Laura-terkka, joka ei tiedä mitään mitä haluaisi mieluummin olla.

pirre kirjoitti...

moi ja onnea!
olen pirre. vm -71, äiti, yrittäjä (niin ja edellisten lähinnä ensimmäisen niistä mukanaan tuomat lieveilmiöammatit: terveydenhoitaja, siivooja, kokki, askartelunohjaaja, säätutka, vaatturi...)
isona haluan tietty isoäidiksi ja kehittää nykyistä toimintaa...ja ratsastaa taas ihan oikeesti.
olenko siis urani huipulla? hitto :o|...

JaaPa kirjoitti...

Paljon onnea!
T. Jaana, joka päättää viikon päästä kotiäitiyden ja alkaa opiskelijaksi, se onkin toinen asia, mitä haluaa olla isona.. Ainakin tyytyväinen ammattivalintaansa..

Jonna kirjoitti...

Isosti Onnea!!

Toivottelee: Jonna joka on tehnyt liki 10 vuoden uran kotiäitiä ja on nyt ryhtymässä kauppaamaan kirjepapereita netissä... Haaveammatti on kirjastontäti :D Vähänkö olisi ihanaa työskennellä siellä kirjojen seassa! Kunhan ei sitten vaan kesken työpäivän unohtuisi johonkin hyllyjen väliin lueskelemaan...

Monna kirjoitti...

Onneksi olkoon! Täällä Monna, joka aloittaa kuun lopussa sosiaalialan opinnot ja valmistuu näillä näkymin toiveammattiinsa sosionomiksi jouluna 2011. Tällä hetkellä olen virallisesti työtön työnhakija ja kotiäiti.

Sinikka kirjoitti...

Paljon onnea!
Olen Sinikka,vm-67,äiti,yrittäjä.
En vielä tiedä mikä haluaisin olla isona.

maarit kirjoitti...

Paaljon onnea ! T: Maarit - tuleva sairaanhoitaja ja sitä työtä teen nytkin ja siinä hommassa aion kyllä pysyäkin kunhan saan psykiatrian puolelta hommia... isona haluaisin toki hetken kokeilla kotiäidin uraakin.

sade kirjoitti...

Paljon Onnea!
toivottaa toimistorotta, sielultaan luomuviljelijä ja kirjakauppias.

Pilvi kirjoitti...

Onnee onnee ja pitkää ikää! :)

Terveisin,
Pilvi, puutarhuri (+postinjakaja, erityisammattikoulun ohjaaja, lastenhoitaja, varastomies, trukkikuski, kokki ja kylmäkkö)

Luultavasti kokeilen elämäni aikana vielä yhtä jos toistakin ammattia, joten mustahan voi tulla vielä ihan mitä vaan...:)

Kristiina kirjoitti...

Paljon Onnea synttärisankarille!

t. Kristiina, 30v opiskelija (molempia vielä hetken verran ;) ). "Isona" toivottavasti pääsen tekemään mielenkiintoista ja haasteellista työtä jonkin yrityksen talousosastolle... ainakin sitä varten tässä nyt sitä gradua väännetään, että töihin joskus pääsisi!

Sanna kirjoitti...

Onnenentoivotukset myös Sannalta, joka on ostoreskontranhoitaja. mieluiten olisi levykaupan tai lankakaupan omistaja. Muita mieluisia ja oikein realistisia toiveammatteja ois esmeks talouspäällikkö tai toimitusjohtaja :)

Sari kirjoitti...

Onnea onnea!
T: Ohjelmistokonsultti Sari. En myöskään tiedä, mitä mieluummin tekisin - hyvä näin!

Anu kirjoitti...

Onnittelut synttärisankarille!

Terveisin Anu, joka valmistuu tänä vuonna tradenomiksi. Todennäköisesti tulen työskentelemään taloushallinnon tehtävissä, ja ainakin toistaiseksi olen tyytyväinen siihen ;>

Annika kirjoitti...

Onnea pyöreistävuosista:)
Olen annika ja tällä hetkellä ammattini on kotiäiti. Oikeassa elämässä olen kouluttautunut arkeologiksi ja unelma-ammattini olisikin toimia tuossa ammatissa, mutta aika surkealtahan tuo tilanne näyttää. Kuten monessa muussakin akateemisessa ammatissa, ainakin jos haluaa tehdä muuta kuin surkeasti palkattuja pätkätöitä. No tästähän minä voisin vaahdota vaikka maailman sivut...

tikru kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Pami kirjoitti...

Onnea vaan!

Toivottaa maanviljelijä, maatalousalan opettaja, agrologi (AMK), joka oikeasti haluaisi pitää askartelu- ja käsityökauppaa! :-)

tikru kirjoitti...

uusiks.. kannattais lukea ohjeet jne..

Mutta ekaks siis onnittelut käpyilystä. Ryppyihin ei auta kuin nauraminen, kaikki luulee et ne kurtut on vaan sitä kun on niin kivaa.

Mä, luokanopettaja, joka repee vähän moneen asiaan. Tällä hetkellä teen sitä mitä haluan, mutta onko se sitä mitä haluan kymppävuoden kuluttua? En tiä, kattellaan.
Utopistisesti- mieluiten kuitenkin olisin kotona ja neuloisin ja keksisin uusia, kivoja silmukkayhdistelmiä. Mut olisko harrastus unelma-ammatti, en usko, koska sit siitä tulis duuni..

ColibriDreams kirjoitti...

Isot synttärionnittelut!

Toivoopi Anna, joka on jatko-opiskelija ja haluaisi isona olla tutkija ja taidekäsityöläinen (ja elättää itsensä niillä hommilla...).

Anni kirjoitti...

Paljon onnea vaan :)

Olen Anni, opiskelija tuossa suunnilleen puolentoista viikon päästä, ja mun unelma-ammattini on röntgenhoitaja.

pohjis kirjoitti...

Onnea! Olen opiskelija joka haluaisi eläinlääkäriksi, tai meribiologiksi tai opettajaksi. Tai joksikin muuksi... :o)

Vanilla kirjoitti...

Onnittelut (lasten)sairaanhoitajalta, joka haluaa olla tässä työssä myös "isona"!

Noora kirjoitti...

Synttärionnea!

Toivotteli Noora,
(Englannin kielen ja kääntämisen opiskelija, joka on kesän työharjoittelussa todennut olevansa aivan oikealla alalla :) Unelmissa siintää siis kääntäjän ammatti.)

Elli ja Aura kirjoitti...

Onneksolkoon!
Oon Aura ja teekkari, tulevaisuudessa haluaisin joskus valmistua DI:ksi. Haluaisin sellaisen työn että ehtii tehdä paljon käsitöitä! :) Vaikka sellaista työtä ei taida ollakaan..

Siru kirjoitti...

Heippa!
Ja Onnea!
Olen ammatiltani perushoitaja eli pershoitaja <- pyllyn pyyhintää ja vaipanvaihtoa ;)
Monta vuotta olen haaveillut oman pikkufirman perustamisesta, laji vaihtuu vaan mielialan mukaan:kioski, kahvio,sisustuskauppa,käsityökauppa...
eli ei hajuakaan siitä mitä miusta isona tulee, tai no ei ainakaan kovin isoa 156 cm :)
T:Siru 37 v.

Lape kirjoitti...

Onnea. Olen Laura ja työkseni pakkailen tavaroita lähetettäväksi eli olen pakkaaja, isona voisin olla vaikka koiran kasvattaja ja autonverhoilija ;)

Neelalee kirjoitti...

Onnea ja iloa! Oon suomen kielen opettaja, tykkään siitä kovasti, mutta oikeastaan haluaisin olla taas yliopisto-opiskelija ja opiskella reilusta lisää kieliä, historiaa, kirjallisuutta, sosiologiaa ynnä muuta. Ehkä sitten eläkepäivillä (40 vuoden päästä...)

hanna kirjoitti...

Onnea onnea toivottaa Hanna, joka on palvelupäällikkö ja unelmissaan kakkukahvila-kirjakauppa-käsityömyymälän
omistaja, joka leipoisi itse herkkuja, suosittelisi kirjoja asiakkailleen ja tekisi omin käsin kaikkea pientä kivaa myyntiin.

Anonyymi kirjoitti...

Hurjasti onnea! Mulle tuottaa tuskaa vielä 8kk jälkeenkin kirjoittaa johonkin lomakkeeseen tuo 3 ja 0... Mut ei mitään kriisiä, kai. Valmistuin proviisoriksi huhtikuussa, mutta en todellakaan tiedä mikä olisi se ihan unelma-ammattini. Ehkä joku nykyisen vastakohta, istua lankakaupassa neulomassa :)

-merja-

Maija kirjoitti...

Hurjasti onnitteluja!!
Itse olen tällä hetkellä tilauskäsittelijä mutta kovasti tahtoisin olla lääkäri :)

hekku kirjoitti...

Onnea onnea onnea vaan, muutama ryppy vaan kaunistaa!
toivottelee Hekku, joka on tutkija lasten kehityksen ja ihmissuhteiden alalla (siviilien käyttämä lyhennelmä tästä on kotiäiti - hemmamamma). Tämän hetkinen unelma olisi kauppa täynnä kirjoja ja lankoja...

Silmukatti kirjoitti...

Paljon onnea vaan!

Koska olen kaiken kukkuraksi myös ehta savolainen (vain käymässä täällä länsi-suomessa 18. vuotta...) vastaan kierosti että olen yrittäjä ja unelma-ammatissani. Ja joskus isona voisin ehkä mennä jollekin toiselle töihin että ehtisin esim. neulomaankin joskus. :D

Niin ja minulla oli pienenä ihan samanlainen mekko kun sulla!

Kate kirjoitti...

Valtavan suuri onnitteluhali!
Olen siis Kate ja tällä hetkellä en halua tehdä muuta kuin tätä nykyistä hommaa, kotiäitiyttä. 'Oikeisiin' töihin sitten kolmen vuoden päästä...

Villasukka kirjoitti...

Hei! Olen Villasukka-opettaja. Oikeasti haluaisin olla opettaja-koulutussuunnittelija-lankakauppias-informaatikko-kustannustoimittaja-kirjailija-kääntäjä. Mutta ei taida yksi elämä riittää näiden toteuttamiseen?

sinhi kirjoitti...

Paljon onnea toiselle leijonalle! T: Sini-assari, mieluummin olisin vaikka käsityön ammattilainen :P

Merrun puikoilla kirjoitti...

Onnea onnea!
Olen Merru vm -72. Sairaanhoitaja, joka haluaa isona... jaa nyt kyllä tekee mieli yrittäjäksi, kun vaan keksisi minkä alan.

Anni kirjoitti...

Paljon onnea toivottaa Anni, suurlahettilaisyydesta ja vapaaehtoistyosta maailmanparantamiseksi haaveileva toimistotyontekija joka myos voisi parantaa koirien elamaa loytoelainkodilla (heti kun raha kasvaa puissa tai jossain yhta helposti saavutettavassa paikassa)

Niina kirjoitti...

ONNEA!!!

T.Niina (34v), joka on hoitovapaalla skannaajan ja aulantauottajan työstään hoitamassa tyttöjään -06 ja -03. Isona haluaisin tulla Onnelliseksi, riippumatta siitä, mihin elämä kuljettaa.


(www.puikottaa1.vuodatus.net)

Esikko kirjoitti...

Onnea! Olen Esikko - äidinkielen ope. Ainakin ajoittain tunnen olevani unelma-ammatissani. Arkeologi tai lankakakauppias kelpaisi myös ammatiksi.

huopanen kirjoitti...

Onnittelut pyöreistä vuosista! Vajaa vuosi tässä on enää itselläkään armon aikaa samoihin lukemiin:)

T. Tradenomi ja konttorirotta, jolla ei ole harmainta hajua, mitä haluaisi tehdä isona. Jotakin hivenen luovempaa työtä kumminkin:)

Kaisa kirjoitti...

Onnittelut päivänsankarille!
Olen Kaisa 29v. ja opiskelija. Musta olisi kiva isona tulla äidiksi :D

MeRzU kirjoitti...

Hirmuisesti onnea!

Mie oon ihan työtön tällä hetkellä, ja unelma-ammatikin tuntuu vaihtelen vuodenaikojen mukaan. Eniten ehkä kuitenkin haluaisin isona olla kirjaston täti tai kukka-/lankakaupan täti. :)

Mai kirjoitti...

Onnea päivänsankarille ja tervetuloa kerhoon:)

Toivottelee Mai; kaupan täti, joka ei tällä hetkellä mitään muuta haluaisi ollakaan:)

teisa kirjoitti...

Hei, olen teisa, olen jo aika iso ja on mulla hienot akateemiset paperitkin, mutta vain määräaikainen puolipäivätyö tietokonehommissa. Unelmat ammateista on kuolleet jo ajat sitten...

TiinaR kirjoitti...

Onnittelut! Täällä Tiina-hoitaja, joka haluaisin tulevaisuudessa tehdä jotain muuta tai sitten ei ;) Jos jatkan omalla alalla niin sh/kätilö tai sitten jotain ihan muuta.

Lotta kirjoitti...

Hei, minä olen Lotta 24 vee ja opiskelija. Isona haluaisin olla YK:n pääsihteeri tai ainakin diplomaatti (hei saa sitä aina haaveilla!) :).

Paljon paljon onnea! Ura on loppujen lopuks vaan työtä ja kaiken lisäks elämä on pitkä, ehtii tehdä monenmoista.

Anonyymi kirjoitti...

Onnittelut synttärisankarille !
T: PÄIVI
Olen ammatiltani Lähihoitaja. Työpaikkani on TK:n vuodeosasto. Työni ohella opiskelen sairaanhoitajaksi. Takana on vuosi opintoja, raskasta mutta ihanaa !

Liisa kirjoitti...

Onnea!
T: Liisa joka opiskelee tietojenkäsittelyä mutta toivoisi mieluummin olevansa luokanopettaja.

.k kirjoitti...

Onnea! kirsi on unelma-ammatissa, opettaa ja taiteileekin joskus. musiikin parissa päivät pitkät.

Poplar kirjoitti...

Onnea toivottaa juuri itse 31 vuotta täyttänyt Poplar, joka on ammatiltaan resurssipäällikkö, koulutukseltaan metsätalousinsinööri, aloittamassa opiskeluja ympäristöinsinööriksi ja joka oikeasti haluaisi ylitse kaiken olla kirjailija ja valokuvaaja.

Heidi kirjoitti...

ONNEA:)Olen Heidi -77 vanerityöntekijä ja isona haluaisin tehdä jotakin muuta kuten olla puutarhuri, lankakauppias, käsityöläinen...ehtiihän sitä vielä vaikka mitä:) Onnea vielä sinulle!!

Solveig kirjoitti...

Hei, Samaa vuosilukua ollaan! Onnittelut.

Ja olen Solveig. Kotiäiti, joka lukee MOL:n sivuja melkein yhtä paljon kuin käsityöblogeja. Jos vois olla kirjavinkkari ammatikseen, niin olis.

Julia kirjoitti...

Paljon onnea synttärisankarille!

Valmistuin juuri kesällä mikrobiologiksi, mutta ammatiltani olen luokanopettaja. Haluaisin tutkijaksi, jos elettäisiin ideaalimaailmassa, jossa tutkijoillekin maksetaisiin kunnon palkkaa (ja vakituisia töitä olisi tarjolla). Nyt täytyy tyytyä haaveilemaan sairaalamikrobiologin urasta.

maijja kirjoitti...

Onnea toivottaa myös Maijja, joka on luokanopettaja-kuvataidekasvattaja jonka unelma olisi olla vapaa elämäntapa oleskelija ja -taiteilija.

sanna kirjoitti...

Onnea Päivänsankarille!

Olen opiskelija, ja isona haluaisin olla rikas, tilkkupeittoja tekevä kotirouva. huoh.

Altocumulus kirjoitti...

Onnea! Samat vuodet täyttyi heinäkuussa. ;)
Ammattini on tutkija/valtion virkamies tai sinnepäin. ;) Ja haluaisin tehdä jotain mukavampaa, esim. maatilamatkailuyrittäjyys kiehtoo.

Maiju kirjoitti...

Hei, olen maiju, luokanopettajaopiskelija vielä ensi talven ajan (hope so), ja toivon mukaan myös unelma-ammattiinsa valmistuva.
Paljosti synttärionnea!

NEULOVA ÄITI kirjoitti...

Lämpöiset onnittelut synttärisankarille!
Olen kotiäiti, vuosimallia -78. Opiskellut puutarhurin ja merkonomin tutkinnon..
Eikä ole hajuakaan miksi sitä isona haluaisi.. ahdistavaa..!

Käsitöihin liittyvässä ammattissa voisi kenties olla kivaa.. :))) Siitä olen varma!

nienor kirjoitti...

Isot onnittelut!
T. nienor, joka aikoo olla opiskelija vielä monta vuotta, ja sen jälkeen olisikin kiva olla kääntäjä-opettaja-kuvittaja-käsityöläinen ja pari muuta juttua vielä siihen päälle.

Lankavuori kirjoitti...

Onnea, onnea!
toivottaa, sosiaaliohjaaja joka suunnittelee psykiatrian jatko-opintoja.

Rinri kirjoitti...

Paljon onnea! :o)
Olen hoitovapaalla oleva kirjanpitäjä. Isona haluan olla edelleen numeroiden kanssa tekemisissä. :o)
Aurinkoista syksyä!

Ultsi kirjoitti...

Lämpimät onnentoivotukset! Niin niitä vuosia tulee lisää meille kaikille, vaikka kuinka yrittäisi pyristellä vastaan. T. Ultsi, toimistotyön moniosaaja mieleisessään työssä

Katja kirjoitti...

Olen Katja, terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja. Isona haluaisin sairaanhoidon opeksi.

Samma kirjoitti...

Suuresti onnea mun idolille ;)

Toivottelee Samma, joka valmistui BBA:ksi just ennen kun jäi kotiäidiksi. Nyt on herännyt mielenkiinto vaatetusalaa kohtaan, että ehkä unelmissani olisin suunnittelija.

Nilla kirjoitti...

Heips ja Onnea!
Olen Nilla ja mun ammattisana on niin pitkä että sanon vain lyhyesti ja ytimekkäästi viimeisimmän koulutukseni: merkonomi :)
Haluaisin olla... hm? en oo keksiny vielä mutta ehkä jonkinsortin puuseppä. Ilmeisesti en osaa päättää koska viimeisin koulutus on kaikenkaikkiaan kolmas. Ehkä neljäntenä joskus puusepänkoulutus.

Terhi kirjoitti...

Onneksi olkoon! Olen Terhi, englanninopeopiskelija (sitä täytyy korostaa etten mikä vain opiskelija). Viime vuonna tajusin että saatan valmistua juuri siksi miksi minun pitääkin. Tosin joskus kaduttaa että jätin baletin kesken koska se on about ainoa ammatti jossa pätkät on kunkkuja. Eli se voisi olla se unelma-ammatti.

Sini kirjoitti...

Onnea =) toivottaa Sini, joka on asiakasneuvoja ja ihan tyytyväinen näin. Kampaajan ammatti ois ollu se unelma, mutta se ei sovi yhteen mun ihon kanssa. Vaan en valita, tykkään työstäni. Vai pitikö tässä sanoo se mikä on koulutukseltaan? Sitte yo-merkonomi ja make-up artist.

Maartsi kirjoitti...

Onnea onnea! Minulla on muutama vuosi enemmän mittarissa enkä tiedä, mikä isona tahtoisin olla. Peruskoulutus on luonnontieteen alalla, olen opiskellut myös musiikkia, mutta se ei ainakaan pääasiallisena ammattina ole minulle sopiva.

Krissa kirjoitti...

Paljon Onnea!

Olen Krissa, DI ja toivetyöpaikassa, tosin väärässä kaupungissa. Uratoiveeni on tietää enemmän, osata enemmän ja väitellä.

MaaritH kirjoitti...

Onnea onnea! T: Opiskelijakotiäiti, joka tahtois tehdä isona jotain kivaa, antoisaa, vaihtelevaa...

Anne kirjoitti...

Onnea toivottelee ope, joka haluais olla menestyvä tekstiilitaiteilija, vaan ku ei lahjat riitä... ;)

Susanna kirjoitti...

tervetuloa kolmenollien kerhoon! Tää on ihan kiva ikä:D

mä oon Susanna ja olin tarjoilija ja sitten musta tuli opiskelija ja isona haluan ommella. koko ajan. mieluummin niin että joku muu leikkaa kankaat :D

KirsiÄr kirjoitti...

Olen Kirsi, reilusti yli 30 ja suunnittelija. En mikään *sellainen* suunnittelija vaan toimihenkilö-suunnittelija. Haluaisin olla pääomatuloilla elelevä ammattiharrastaja. Lapsena toiveammattini oli aina lavastaja.

Mari kirjoitti...

Onneksi olkoon!
Olen kääntäjä, haluaisin olla (rikas) kirjailija (ei mikään nälkätaiteilija).

AnniKainen kirjoitti...

Lämpimät onnittelut. Sinäpä olet vielä nuori :)

t: Annikainen, yli nelikymppinen.Eka ammatilta kutoja :) Vielä kun keksis miksi isona alkais, huokaus.

Tahruska kirjoitti...

Onnea synttärisankarille!

T. toimiston täti Tahruska, joka oikeasti haluaisi olla kirjailija

Petra kirjoitti...

Onnea!
Olen ammatiltani laboratoriohoitaja, mutta haaveenani olisi jotain kädentaitoihin liittyvää. Yksi askel siihen suuntaa ovat askarruttaja-opinnot, jotka aloitan reilun viikon päästä...

Maj kirjoitti...

Onnittelut. Urakriisi jatkuu vuosi tuon maagisen 30 jälkeen edelleen...
Olen Maj, suunnitteluinsinööri, ja haluaisin tehdä kaikkea ihanaa. Ollan lankakaupan täti ja soittaa saksofonia.

Pikku- Kettu kirjoitti...

MOrjens! Minun nimeni on Silja ja olen IT-konsultti (kauheita paljastuksia). Unelma-ammatti olisi varmaan vapaaherratar. ;)

Pikku- Kettu kirjoitti...

Ja onnea paljon! (Dou tätä päätä. Siiviläkin ois parempi.)

aura kirjoitti...

Hei, olen aura, eikä minulla ole ammattia. Koulutukseltani olen teologian maisteri ja haluaisin olla pappi (eli suunta on oikea).

Tinttara kirjoitti...

Onnittelut!
T: abi-tyttö, joka jonain päivänä haluaisi olla kääntäjä tai journalisti. Tai molempia.

MinskuH kirjoitti...

Paljon onnea!

Minä olen Minna 35v, töissä IT-alalla, haaveammatti olisi puutarhuri/vihersuunnittelija tai eläinten hoitaja :)

USI kirjoitti...

Isot Onnittelut Ikä-Kaimalle! Urasta tai urattomuudesta ei kannata kriisiytyä! :)

Terveisin Usi, hoitovapaalla oleva mielenterveyspuolen hoitaja, koulutukseltaan myös fysioterapeutti, joka haluaisi isona (eli melko pienenä) kaikenlaista ja ei mitään, mutta jossain muussa kuin hoitoalalla... Jotain luovuutta täytyisi olla; valokuvausta, kukkasia, tai hei, ehkis mä oikeesti haaveilen olevani rikas käsityöläinen! joo, se on mun unelma! (tosi realistista ;)

Liina kirjoitti...

Paljon Onnea!
Hei olen Pauliina (oikeasti siis) ja ammatiltani opiskelija ja myyjä. Nyt sopivasti kolmenkympin ylittäneenä vaihdan alaani, kun muut päätyvät jo tavoitteisiinsa. Minusta tulee isona arkistonhoitaja-kirjailija-äiti.
Ja hei, vielä ehdit kouluun ja aloittamaan urann vaikka ihan alusta, jos siltä tuntuu :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei, olen Hanna-ohjaaja, isona haluaisin olla sosiaalityöntekijä :) Ja onnea!

katja.k kirjoitti...

Onnea!
T:Katja, joka tekee töitä lapsuuden unelma-ammatissaan. Eli olen lastentarhanopettaja. Tämän hetken unelma-ammatti kyllä olisi ennemminkin ehkä käsityöläinen tai käsityö/lahjatavarakaupan pitäjä.

Mari kirjoitti...

Onnea synttärisankarille! :)
Toivoo Mari 33 vee lähihoitaja joka haluaisi olla isona mummo :)

eden kirjoitti...

Onnea! Vaatetusalalla olen. Ala on sitä mitä olen haaveillut pienen ikäni, mutta toimenkuva tällä hetkellä ei. Nyt en oikein edes tiedä mikä se unelmaduuni olisi...hmmm

Anna L kirjoitti...

Synttärionnittelut!
T: Anna, joka on neulestudion harjoitusmestari ja neuloo isolla teollisuuskoneella. Jonain päivänä takataskussa on alan opettajan paperit. Ja sitten kun opettamishommiin kypsyy, niin oma lankakauppa ois kiva... :)

Anna kirjoitti...

Onnea, onnea, onnea vaan!

Nyt terveydenhoitaja, tulevaisuudessa vielä parempi terveydenhoitaja :)

Lady kirjoitti...

Hirrrveesti kommentteja!

Hei, olen Lady Menneisyydestä, 33 vuotta. Tietojenkäsittelyn opiskelija, osa-aikainen siivooja ja tällä hetkellä vielä osa-aikainen kotiäiti.

Tosi isona aion olla ompelimo/vaatekauppayrittäjä.

Lady kirjoitti...

...ainiin, ONNEA! =)

Anonyymi kirjoitti...

Onnea!
Olen Nonna,äiti ja maanviljelijä.
Isona aion tulla mummuksi,harrastella kaikenlaista kivaa ja katella kun pilvet liikkuu taivaalla.

tiina kirjoitti...

Hei olen Tiina, töitä etsivä kotiäiti (jatkaisin mielelläni tätäkin uraa), ja haluaisin olla käsityönopettaja.

Ja hurjan paljon onnea melkoisen komeasta synkkäriluvusta! Et näytä paljon muuttuneen 27 vuodessa. :D

Mintsu kirjoitti...

Onnea onnea! t. Minna opiskelija joka valmistuu (tämän hetkiseen ainakin) toiveammattiinsa tekstiilimuotoilijaksi :)

Päivi kirjoitti...

Moro, onnea synttärisankarille.
Olen Päivi ja tehnyt kaikenlaisia käsitöitä koko ikäni, innostuksen kohteet vaihtelevat aalloittain. Keväällä aloitin henkilöiikennesuunnittelijana, joka ei ole lähelläkään koulutusta, jonka aikanaan hankin. Haaveilen työsta käsitöiden parissa yrittäjänä tai...
Sinun blogissasi on aina piristävää käydä.

Pelagia kirjoitti...

Onnittelut kolmen vuosikymmenen kokemuksista! Minä olen Keskiäkäinen ja keski-ikäinen (kohta neljäviis) Pelagia, sihteeriksi kouluttautunut, yhdet yliopisto-opinnot kesken heittänyt, systeemitestaajana palkkansa ansaitseva äiti, puoliso, tytär ja muutenkin mukava ihminen... =) Ammatteja on kokeiltu laidasta laitaan, hautausmaaduunarista tiskaajan kautta opettajaksi, taksisuhariksi ja toimitusjohtajan sihteeriksi - vain pakki puuttuu!!! Monenlaista olen halunnut olla, ehkä vielä moneen ehdinkin, ja isona haluaisin olla asunto- ja muutenkin velaton, sillä velkaa vailla on unelmointi helpompaa... ;-) Mutta jos saisin tehdä IHAN MITÄ VAAN, minulla olisi yhdistetty aktikvariaatti ja lankakauppa, jossa olisi kahvila ja pubi sekä videovuokraamo samassa...

neja kirjoitti...

Onnea vielä uudestaan;)
Ympäristötekniikan DI olen ja isona haluisin ehdottomasti olla vaatesuunnittelija, niinku vaikka seuraava paolasuhonen:)

Marja kirjoitti...

Pyöreät onnittelut ;)!

Paljastuksia: Olen aikuisopiskelija ja jouluna miusta pitäis tulla merkonomi.
Ja nyt kesällä miusta tuli tuore pienyrittäjä ja teen käsitöitä päivät pitkät. Olen siis käsityöläinen myös todellisuudessa.

Monaliz kirjoitti...

Onnea täältäkin! t. Opiskeleva satu, joka haluaa isona olla.. edes jossain töissä ja jossain ammatissa :D

Tui kirjoitti...

Onnea!

Täällä on Tui joka haaveilee että isona saisi olla arkeologi ja tutkia Pompeijia. Tällä hetkellä olen kuntoutustuella sairastamassa ja opiskelen avoimessa yliopistossa kulttuurihistoriaa. :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei ja onnea!
Olen Paula ja koulutukseltani olen korukivi-ja jalometallialan artesaani ja noita hommia haluaisin myös oikeastikin tehdä, mutta tällä hetkellä olen osan vuodesta työttömänä ja osaksi opetan keramiikkaa kansalaisopistossa lapsille ja aikuisille.

Pia kirjoitti...

Onnea!

T: pia pikku-pomottaja, joka isona haluaisi olla 170 cm pitkä.

Andra kirjoitti...

Onnea paljon! :)
Olen Annika vm.-82, lankakauppias (aika monen haaveammatti tuntuu olevan) sekä sivutoiminen opiskelija. Toiveammatissa lähes olenkin jo, tähän kun vielä saisi yhdistettyä ihan omimman alan eli vaatesuunnittelun ja ompelun ja ehkäpä hieman markkinoinin opintoja.

Karoliina kirjoitti...

Paljoon oonnea vaan!!!

t. Karoliina, 2 päivää vaille 10 vuotta sinua vanhempi DI, joka olisi mielellään vaikka kotirouva.

ullapulla kirjoitti...

Tutkintotodistuksessa lukee matkailupalveluiden tuottaja, mutta tällähetkellä ammattina taitaa olla tuo kotiäitiys. unelma-ammatti olisi semmoinen josta sais ihan sikahyvän palkan sikavähällä työllä... =) Onnea 25-vuotissynttäreiden johdosta(siis me naisethan EMME vanhene tuota vanhemmaksi, emmehän?)

toivoopi Ullapulla

makepeace75 kirjoitti...

Onnea onnea ja paljon ihania lankoja!

Minä olen ammatiltani hammasteknikko, mutta tahtoisin olla eläinlääkäri. Tämä ei ole mikään salaisuus ja tähtäsin siihen monta vuotta. Kolme kertaa pyrin, mutten päässyt -sitten oli jo pakko hankkia joku ammatti. Hammashommatkin ovat ihan jees, mutta.. ;D Ehkä sitten joskus.

PS. Nostalgia-aalto! Sulla on tuossa kuvassa mun traumamekko! Mulla oli muksuna _täsmälleen_ samanlainen ja sinivalkoinen versio myös. Rakastin tuota punaista, mutta äiti pakotti pitämään sinistä, koska olen vaalea.. Ehdin pitää punavalkoista ehkä pari kertaa, kunnes kasvoin siitä ulos. :o(

Kiana kirjoitti...

Onnea onnea, toivottaa kotiäiti-hoituri-Kiana, jonka unelma-ammatti olisi sellainen jossa voisi tehdä sitä mitä milloinkin huvittaa. Yhtenä päivänä kurvailla lanssilla, toisena piipertää lastenvaatteita, kolmantena miettiä maailman parannuskeinoja, neljäntenä toimia jonkin mainion ravintolan koemaistajana, viidentenä kiertää kirppiskriitikkona jne. ;)

Anni kirjoitti...

Onnea!

Olen Anni, olen opiskelija (lähinnä kulttuurihistoriaa ja muuta vastaavaa) ja isona haluaisin olla museossa töissä tai sit naida rikkaan miehen ja maata sohvalla ja neuloa ja lukea.

Hansu kirjoitti...

Onnea pyöreistä vuosista ja isoista Plussa-seteleistä!

Olen Hansu, ammatiltani yo.media-assistentti ja nyt myyjä sekä tekstiilimuotoilu-opiskelija. Isona haluan käsityönopettajaksi. Onhan tässä vielä vähän aikaa kun olen 23-vuotias.

Madde kirjoitti...

Moi ja hirmuisesti onnea synttärisankarille.

T. työtön opiskelija, joka haaveilee open hommista

Kaisakaisa kirjoitti...

Paljon onnea!

Hei, olen Kaisa, yliopisto-opiskelija, entinen tuleva geneetikko, nykyinen tuleva farmaseutti. Unelmien työ olis sellainen tutkijan pesti, josta sais oikeeta palkkaa, vois tehdä normaalin määrän työtunteja viikossa, olis jotain sosiaaliturvaa, olis jotain varmuutta tulevaisuudesta, olis vähemmän kilpailua... mut näitähän ei oo olemassakaan, ni musta tulee apteekin täti. Ainakin toistaiseksi. Katotaan ny mitä seuraavaksi.

Madde kirjoitti...

Ja 26 vuoden ajan olen totellut nimeä Mari.

Hannaliini kirjoitti...

Onnittelut!
T: Hannaliini, joka on soitonopettaja ja haluaakin sitä olla ;)

lisachicago kirjoitti...

Hyvää synttäripäivää!
t: Liisa, kioskitäti-opiskelija, joka tahtoo isona tehdä jotain mielekästä ja jänskää -- ei mitään hajua, mitä se mahtaa olla :)

Anonyymi kirjoitti...

Onnittelut!

T. Hanneli, tyytyväinen kielten opettaja, joka joskus haaveilee kondiittorin tai hierojan ammatista. Tosin kakkujahan voi leipoa ilman koulutustakin :O)

Vennaria kirjoitti...

Moi!

Paljon onnea! Ja en uskonut että täytät 30, ajattelin sun olevan mua ehkä vuoden kaks (22-23) vanhempi.:) Mutta siis, olen kemianopiskelija ja haluaisin olla isona kemisti tai arkkitehti.

Eliisa kirjoitti...

Onnea ponneva - toivottelee viittomakielen tulkkiopiskelija Eliisa, joka haluaa olla isona (erityis?)luokanope tai kotirouva. Tai puheterapeutti tai draamakasvattaja tai ... Nii-in! :)

Satu H kirjoitti...

onnea, onnea! :)

minä olen satu h, sosionomi (amk) ja tällä hetkellä työskentelen hoitajana autistien asumisyksikössä. sain just tänään tietää et mut sopimusta jatketaan ja saan tehä pitemmän sijaisuuden! :)

sosiaalialaa on lukenu lisäks avoimessa yliopistossa ja oon tehnyt myös sossun töitä.

unelma-ammatti vois tietty olla jotain kädentaitoihin liittyvää, mutta en sit tiiä et mitä, toisaalta kuitenkin harrastus on harrastus että nauttisko siitä sitten ammattina niin paljoo, ei välttämäti..

Tanja A kirjoitti...

Isot onnittelut!

Toivottelee yli vuoden vanhempi tyyppi, jolla on kaksi ammattia, hoitaja ja mainnossuunnittelija enkä vieläkään tiedä mitä haluaisin tehdä. Nyt on vuosi aikaa miettiä mitä seuraavaksi.

Pirkko kirjoitti...

Huh, miten paljon sulla on kommentteja :) Onnea vanhenemisen johdosta!!!

Mä olen kotiäiti/tutkija/matikanope ja haaveammatti oikeastaan olis arkkitehti.

rasa kirjoitti...

Onnea!

Olen koulutukseltani sairaanhoitaja, veroilmoituksen mukaan maatalalousyrittäjä ja käytännössä kotiäiti.

Mitä haluaisin tehdä isona? EN TIEDÄ!!
pari vuotta armonaikaa...

Kanerva kirjoitti...

Hei, täällä Kanerva vuosimallia -84. Monta vuotta sitten opiskelin kultturi-alalla ja valmistuin. Olen kuitenkin töiden sijaan keskittynyt lapsien tekemiseen ja heidän kanssa olemiseen. Kotiäiti/perhepäivähoitaja on tittelini tällä erää. Haave-ammattini taitaa olla taiteilija. Vaatimattomasti haluaisin tehdä montaa juttua, kirjoittaa, näytellä ja tehdä käsitöitä.

Ai niin, onnea kovasti!

Anne K-R kirjoitti...
Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
Marika V kirjoitti...

Onnittelut! vm-78 on hyvä vuosikerta ;)

T:Marika feeder liikenteenhoitaja, joka haluis olla joko eläinlääkäri tai koirankasvattaja, joka vois samal tehä käsitöitä eikä tarttis käydä kodin ulkopuolel töissä

Juuulia kirjoitti...

Ooooonnea!
T: Juulia. Opiskelija, jonka unelma-ammatti on (oikeasti) opiskelija. Tosin se ei taida olla mahdollista pidemmän päälle, joten tutkija kai sitten.

millam kirjoitti...

Onnea :) !!! Minäpä olen pikkutyttö ohjaaja... enkä haluais olla mikkään muu... (ttä oli joku lasten laulu?!)

Noo ehkä voisin olla "kotirouva" jossain ulkomailla ;)

terkuin millam www.millam.vuodatus.net

paula kirjoitti...

Onnea onnea! Olen just alottanu pastorin hommat, saa nähdä miten se sujuu ennen kuin alan haaveilemaan muusta. Musta piti tulla teologian opettaja. /Paula (-78!)

Merja kirjoitti...

"Jos lintu oisin ja lentää voisin, niin onnea toisin niin paljon kuin voisin". Paljon onnea synttäripäivänä.
Olen toiminut perhepäivähoitajana 25 vuotta. Mutta (haaveena) tulevaisuudessa olisi joku ammatti, joka liittyy käsitöihin. Elämä näyttää.

ilu kirjoitti...

Onnee onnee, kolmenkympin jälkeen sitä ei enää huomaa...

Moi, olen ilu, olen laulaja ja olen unelma-ammatissani. Jopa työllistynyt.

Madde kirjoitti...

Oho, onnea onnea Jatta!
Luulin kyllä siuta nuoremmaks :)
Vaikka ethän sie siis mikään vanha oo!

T. Madde, joka harjottaisi mielummin jotain vähän luovempaa kuin kääntäminen. Siis jotain omempia hommia. Haluaisin siis olla omempien hommien ammattilainen :)

baula kirjoitti...

Onnea pyöreistä vuosista.. Tämä on puolikas leipuri-kondiittori, vlmis laborantti ja kohta oikeustradenomi, isona ois kiva olla floristi.. Minäkö en muka osaa päättää.. :D

hanna-h kirjoitti...

Onnea päivänsankarille!
nickin takaa löytyy Hanna-Kaisa, toisen vuoden opiskelija. Suureena haaveenani oli ties kuinka kauan astronomin ura, mutta lukiossa hylkäsin sen kun meni usko matemaattisiin kykyihini :] Musta tulee nyt sitten kaiketi valtiotieteilijä.

Relli kirjoitti...

Liityn joukon jatkoksi. =) Eli täällä Relli, tämänhetkinen työ kaupantäti (joka on sekin ihan mukavaa hommaa)ja siinä sivussa (ikuisuus)opiskelen sosiaalityötä, joka on kai lähinnä unelma-ammattiani.

Vilma kirjoitti...

Onnea!!! Tuham minä unohti kaikessa kiireessä Suuren Päivän, eikä ees soittanut, anteeks!!!

Suuresti onnittelee ja ihailee Vilma, joka on virallinen tutkija, mutta ei ole varma haluaako olla sitä. Eniten houkuttaisi taloudellinen huolettomuus ja riippumattomuus, joiden turvin voisi keskittyä paitsi omaan kotiin ja perheeseen niin myös hieman aineettomampiin mutta sitäkin antoisampiin ponnistuksiin. Ollapa miljunääri! :)

Elli ja Aura kirjoitti...

Voi, aivan hurjan paljon kommentteja! Mutta vielä hurjemman paljon enemmän ONNEA (ei noin kyllä voi sanoa, mutta sanoinpahan kuitenkin ;)).

Olen siis Elli ja olen ammatiltani biologian ja maantieteen aineenopettaja. Työt alkoivat kolme päivää sitten joten ainakin vielä olen unelma-ammatissani. Saa nähdä mikä tilanne on 10 vuoden päästä.

merja kirjoitti...

Onneksi olkoon=)
Mä oon merja, iältäni 23 vee ja ammatiltani lähihoitaja.Mielenterveys ja päihdetyöhön suuntautunut...Tätä haluaisin tehdä, mutta tällä hetkellä teen kyllä hoitajan hommia,mutten tuolla osa alueella. Hmm...vaikee sanoa mitä haluaisin tehdä isona,aika näyttää..mutta varmaankin käsitöitä harrastan aina.Ai niin asustelen koirani ja kissani kanssa...se minusta:)
Mutta blogiasi on kiva lukea, jatkahan samaan malliin!!!
www.nopo-04.vuodatus.net

Anonyymi kirjoitti...

Onnea täältäkin 30- kymppiselle! 30- ikäon tosiaan hyvä ikä. Itse olen jo ylittänyt 30- iän. Opetan tukiviittomia ja muita vaihtoehtomenetelmiä kuulovammaisten lasten perheille. Isona haluaisi lähteä kehitysyhteistyöhön esim Etelä-Amerikkaan tai Aasiaan.

-Johanna-

Anonyymi kirjoitti...

Mitä työtä teet? Siis olet kutoja? Tarkoitatko, että neulot työksesi vai kudot kangaspuilla, vai jotain muuta?

Johanna

Annash kirjoitti...

Onnea päivänsankarille.

Olen nyt kätilöopiskelija ja matkalla unelma-ammttiini eli kätilöksi valmistun nyt jouluna.

Kiiki kirjoitti...

Onnea 3-kymppisten johdosta! Täällä on vuoden kuluttua sama edessä ja jo nyt pukkaa ikä,- parisuhde- ja urakriisiä! Hoitsuna ollaan ja täällä yövuorossa huhkiessa mikä tahansa 8-16 ammatti kuulostaa unelmalta...

Gini kirjoitti...

Huuurjan paljon onnea vanhentumisen johdosta ;)
Terv: Gini, joka on lähihoitaja. Haaveilee kenties säännöllisestä työajasta omaan ammattikuntaan kuuluen, eli vaikka osastosihteerinä :D

lettu kirjoitti...

Onnittelut synttärisankarille :)
Voi, älä vielä huoli, mulla tulee tänään mittariin JO 51 vee, edelleen mietin mitä haluaisin tehdä isona *virn*
Nykyinen ammatti laborantti, haaveena elättää itsensä jollain "luovalla" tavalla.....

muoriska kirjoitti...

Onnea ympäripyöreistä vuosista, toivottaa muoriska, joka on ammattisotilas, mutta toiveammatti tälläerää voisi olla myös farmaseutti tai informaatikko.

Sinikka kirjoitti...

Paljon Onnea!
Täällä Sinikka -66,olen koulutukseltani keittäjä,suurtalouskokki ja myyjä.Täl hetkellä osa-aikanen siivooja/myyjä. En tiiä vieläkään mikä haluaisin olla isona.

Hapero kirjoitti...

Lämpimät onnittelut ja kiitos kivasta blogista! Upeita luomuksia saat aikaan ja vaikka harvoin kommentoin, täällä käyn uteliaana kurkkimassa, mitä jännää tapahtuu.

Olen Hapero, suunnittelupäällikkö. Vähänkö kuulostaa päheeltä. Mut se on (ajoittain tylsää) matematiikka / tilastotiede / tietojenkäsittely / ... hommaa.

Jostain syystä mieleen on hiipinyt haave käsityöllä elämisestä. Siis tuotoksia laidasta laitaan myynnissä omassa putiikissa. Yrittäjyys. Pelottaa, mut katotaan nyt, mihin uskaltaudun lähtemään, kun aikaa vähän kuluu.

Manta kirjoitti...

Onnittelut! Olen Manta ja tällä hetkellä tehtävänimike on tietohallintoesimies. Isona (yli 50v) haluaisin olla puutarhuri-lankakauppias-lastenohjaaja-vapaaehtoistyöntekijä.

Katri kirjoitti...

Onnea synttärisankarille! Itselläni tuo maaginen luku tulee täyteen ensi kesänä.

Olen opiskellut varsinaisen unelma-ammatin, eli olen neuleartenomi, liäski minulla on kaupallisen ja graafisen alan koulutus. Tällä hetkellä työskentelen graafisena suunnittelijana, mutta unelma-ammatissani voisin jotenkin yhdistää neuleet ja graafisen suunnittelun... Se se vasta olisi varsinainen unelma-ammatti :-)

Kaisa kirjoitti...

Onnea paljon, toivoopi Kaisa, kuukauden päästä konetekniikan DI.
Tällä hetkellä työskentelen laatuinsinöörinä ja samalla alalla aion jatkaa tulevaisuudessakin, toivottavasti nousujohteisesti :)

AnneM kirjoitti...

Paljon onnea!! Olen Anne, 35v, tällä hetkellä kotiäiti ja ajoittain töissä kaupassa. Koulutus kv kaupan tradenomi ja joku ulkomaan kauppaan liittyvä työ kiinnostaisi, siellä pääsisi kieliopinnotkin hyötykäyttöön.

tuijam kirjoitti...

Moikka, onnittelut! Olen Tuija vm-72. Olen laborenttu ja haluaisin olla jotain käsitöihin liittyvää. Kässäope? Lankakauppias?

emilia kirjoitti...

onneks olkoon!

olen emilia, tällä hetkellä saparopäinen ja isomahainen matikanopettaja lukiossa. tää on kivaa! seuraavaksi taitais olla vuorossa tilapäinen alanvaihto kotiäidiksi. kääks :)

Pauliina kirjoitti...

Iloiset syntymäpäiväonnittelut! Olipa hurja kasa kommentteja.

Minä olen Pauliina 27 v. ja controlleri. Haluaisin olla suurperheen kotiäiti-käsityöläinen-taiteilija. Siis noita kaikkia yhtäaikaa :)

30-kriisi pelottelee jo minuakin.

Soile kirjoitti...

Ikäkriisit huis hiiteen ja synttärionnea!

Tää olis niinku tuotanto-AD mainostoimistossa, mut mieluummin taivaanrannanmaalari tai joku muu haahuilija

Taina kirjoitti...

Onnittelut!

Jokin aika sitten kirjoitin blogissani: Jos en olis asuntovelallinen insinööri, voisin olla täyspäiväinen hatuntekijä ja haaveilija.

Koulutukseltani olen sähkötekniikan diplomi-insinööri, ammatiltani... senior specialist (sw), jonkin sortin tekninen asiantuntija ja yleismies jantunen ja enimmäkseen tykkään työstäni.

Olipas hauska lukea näitä kommentteja.

Jaana kirjoitti...

ISOT onnittelut ja hurjasti halauksia!
T: Jaana, joka on kätilö ja unelma-ammatissaan. Täydellisessä maailmassa tosin tekisin 50 % työaikaa (täydellä ja mielellään isommalla palkalla:) ja lopun ajasta puuhaisin kädentöiden parissa!

Totoro kirjoitti...

Hurrjasti onnea! Mulla on onneksi vielä 16 päivää samaisen kriisin kehittämiseen, vielä ehtii. Eikun on mullakin oikeasti urakriisi.

Hei olen Totoro, jatko-opiskelija tai viittä vaille valmis tekniikan tohtori ja haluaisin tietää mitä haluan tehdä isona. Lankakauppa/kirjakauppa/kahvilan perustaminen voisi olla toiveduuni muuten, mutta yrittäjyys ei hirveästi houkuttele.

Mielitty kirjoitti...

Onnea,onnea!

T: Mielitty, osa-aikainen lankakaupan täti ja wannabe -käsityöalan sekatyöläinen.

Rouva Oranssi kirjoitti...

Hei, olen 179. kommentoija (!!!!!) Rouva Oranssi, sihteeri. Haluaisin olla oloneuvos. En oikein jaksa käydä työelämässä. Olen jo vanhempi kuin äitini, tätini ja enoni olivat eläkkeelle jäädessään. :-O

Kaisa kirjoitti...

Paljosti onnea!
Minä olen erityisluokanopettaja ja kohta kotiäiti. Jos joskus kyllästyn tämänhetken unelma-ammattiini, niin pistän pystyyn käsityökahvilan.

Maria kirjoitti...

Onnea Onnea :)
T: Maria, joka on koulutukseltaan arkeologi, mutta oikeasti on tällä hetkellä opiskelija, taloushallinnon assistentti ja asianajosihteeri. Isona minusta tulee suuren kansainvälisen yrityksen talousjohtaja.

Anonyymi kirjoitti...

Onnittelut tasakymmenistä! Olen Tuula, kirjanpitäjä ja haluaisin olla jotain ihan muuta...-Tuula-

uhoava gnu kirjoitti...

Hei olen Uhoava gnu ja opiskelija (nyt äitiyslomalainen). Unelmien ammatti... se olisi jotain sellaista joka ei pysy vaan samana ja muuttumattomana, vaan jännitystä riittäisi! Ulkomaankomennukset kelpaisivat myös!

Tiina kirjoitti...

Onnea! Ikäkriisille on aikaa myöhemminkin...

t. Tiina, konsultti joka haluaisi olla töissä lankakaupassa tai jotenkin muuten käsitöiden kanssa tekemisissä

Stricker kirjoitti...

Myöhästyneet onnittelut minultakin! Ja hurjat kehut taas parista edellisestä neuleestä, jotka ovat hurjan upeita, niin aina sinun tekemisesi.
Akateeminen kovasti harrastava kotiäiti, joka on oikeastaan aika tyytyväinen tilanteeseen, tosin joku kiva kauppa voisi olla unelma, jota tuskin kuitenkaan toteutan.

Stella kirjoitti...

Hilpeät onnentoivotukset ja onnellista oloa ja eloa uudella vuosikymmenellä!
Olen tällä hetkellä "arkistorotta" ts. arkistosuunnittelija. En tiedä mikä minusta tulee isona eli mikä on se työpaikka, josta eläköidyn, mutta aika sen näyttää. Olisihan se hienoa olla vaikka suosittu kirjailija :D

Miina Möttönen kirjoitti...

Onnea ja tervetuloa samalle vuosikymmenelle :)
t. Minsku joka on toimistorotta mutta tekisi paljon mieluummin jotain ihan muuta. Mun sitten isona -haaveet vaan on kaikki sellaisia millä ei elätä itseään. Eli tänään taas lottoa vetämään ;)

Laura L kirjoitti...

Onnea onnea! Toivottaa Laura joka on lähihoitaja ja hoitaa (pääasiassa) kehitysvammaisia. Unelmani oli pitkään olla lastenhoitaja ja siihen mulla onkin koulutus, mutta päivääkään en ole työkseni lapsia hoitanut. Tykkään hirmuisesti nykyisestä työstäni, vaikka en ikinä olisi kuvitellut tätä tekeväni. =) Niin se elämä heittää.

milliini kirjoitti...

Onnea! Ei mitään ikä-, ulkonäkö- tai muitakaan kriisejä tarvii pitää. Ihan hyvin niitä vuosia tulee ilmankin.

Olen kai sitten opiskelija, vaikka on mulla noi lastentarhanopettajan paperit takataskussa ja siivoojana toimin rahanansaitsemismielessä. Mä haluankin olla lastentarhanope, mut jos ihan mielettömän unelman saa heittää niin kotieläinpihan ja eläinten hoitokodin omistaja voisin ihan mielelläni olla.

Sandra74 kirjoitti...

HURJAN PALJON ONNEA!!

Olen Sanna 34 vee ja tällä hetkellä olen konttoriapinana ja tykkään tästä, mutta saa nähdä.....

Sini kirjoitti...

Onnea pyöreistä vuosista :-)

t: Sini-sovellusasiantuntija vm-79, jonka seuraava pesti on kotiäiti. Katotaas miltä se tuntuu :-D

Marika kirjoitti...

onneksi olkoon ! Kuvat ovat hupaisat. :-)
Marika 36 v., yrittäjä (ravintolapäällikkö ja maitokauppias). Tykkään tästä työstä. :-)

hasbu kirjoitti...

Onnea ja tervetuloa klubiin!

t. hanna, käännöstieteen FM, joka tekee töitä humanistinörttinä ja haaveilee lisurista.

Anonyymi kirjoitti...

Onnea kovasti tasaluvusta!!

Toivottelee Hanna, joka elättää itsensä lähihoitajana. Paikallani poljen minäkin ja mikään ei tunnu omalta...kääk! Mutta ei se ruoho taida sen vihreämpää olla aidan toisellakaan puolella...??tai niin ne sanoo...Haaveena olis kokeilla kotiäidin uraa...;)

Kvaakkuli kirjoitti...

Onnea!

Olen Eija, ensimmäisen vuoden matikan opiskelija, näillä näkyvin tuleva matemaatikko/matikanopettaja, vaikka mieluummin haluaisin luokanopettajaksi...

Annastiina kirjoitti...

Onnea, onnea!
Upean palojn on kommentoitu, tännehän hukkuu :)

Olen Anna (33-v), johdon assari, koulutukseltani FM (kielistä), haluaisin eniten olla luokanopettaja.

mennahuu kirjoitti...

Terve vaan ja onnea!

Olen Menna Huu ja ammattini on tekstiili-insinööri. Se on myös toiveammattini. Vaikka haluaisinkin neuloa kaiket päivät en haluaisi tehdä sitä tulos-, laatu-, toimitusaika-, markkinaosuus- ja kannattavuuspaineiden alla. Siispä murehdin noista nykyisessä työssäni ja jätän neulomisen harrastukseksi.

Anonyymi kirjoitti...

Paljon onnea!
Blogisi lukeminen tuottaa niin paljon iloa vauhdikkaisiin luokanopettajan päiviin :)

-Virve, joka haluaisi olla tiikerinkesyttäjä

SatuA kirjoitti...

Onnea onnea! Samainen vuosiluku tulee mittariin itelläkin marraskuussa, huh!

t. Satu-markkinointitradenomi, nyt kotiäiti, tahoisi tehä jotain autojen parissa tai vaikka sisustussuunnittelija olla

Anonyymi kirjoitti...

Paljon onnea!

t. Tuisku, koulunkäyntiavustaja joka tahtoisi niin kovasti olla vapaa taiteilija/käsityöläinen

Tiiiu kirjoitti...

Jättipaljon onnea toivottelee kehitysvammaisten kanssa työtä tekevä lähihoitaja. Käsityönopettajan ammatista haaveilen.

Nekku kirjoitti...

Myöhästyneet synttärionnittelut. Olen Nekku, parin viikon päästä 25 vuotta, opiskelen arkkitehdiksi. Vielä lukiossa unelma-ammattini oli englannin opettaja, mutta tällä hetkellä koen olevani täysin oikealla alalla. Erityisesti rakennussuojelu ja restaurointi kiinnostavat.

greta kirjoitti...

hurjan paljon onnea!:D

minä olen greta, 24v ja melkein valmis kirjastotäti. isona haluisin olla opo, lanka- ja kirjakauppias, äiti ja (islannin)hevosen omistaja.

Srinity kirjoitti...

Myöhästyneet onnittelut!

Oen Sari, sotken ammatikseni tietoverkkoja ja isona haluaisin olla lankamyyjä/kahvilanpitäjä, ikää on myös kohta se 30 niin ei kai tästä isommaksi enää tule kuin leveyssuunnassa. :)

Jenni kirjoitti...

Onnittelut tasavuosista! ;D

T:Jenni, apteekin täti, jolla on myös insinöörin paperit ja DI-opinnot kesken. Isona musta piti tulla eläinlääkäri, ans kattoo ny..
Nykyisessä työssä viihdyin vain siksi, että ehdin toisinaan työajalla kutoa.. ;)

Sire kirjoitti...

Onnea! Olen Tekstiili- ja vaatetustekniikan DI. Isona haluaisin olla hyvä insinööri ja myös Lankataivaan omistaja eli haaveissa olisi oma lankakauppa.

Minna kirjoitti...

Onnea, onnea toivottelee myös Minna-konttorirotta! Tulevaisuudessa olisin mielelläni lottomiljonääri ja kokopäivätoiminen harrastelija-askartelija (onhan nää ammatteja?). Pitää laittaa taas anomus menemään... ;-)

Aurora kirjoitti...

Onnea! Moi, olen Aurora ja olen opiskelija. Unelma-ammattini on opettaja/kirjailija (joista se eka on siis ihan oikeasti tuleva ammattini jahka tästä valmistuu). Juuri nämä kaksi haluan olla isona.

Zenni kirjoitti...

Heippa, Olen Senni, kirjastosihteeri eli unelma-ammatissani. Vaikka töitä on jo takana kymmenisen vuotta, tuntuu siltä että vieläkin olen vasta sisäänajovaiheessa. Joka päivä oppii jotain uutta! Töissä on KIVAA!

Elina kirjoitti...

Onnea, onnea.. T: Elina nykyinen fysioterapeutti ja muutaman viikon päästä tuleva jatko-opiskelija. Tulevaisuudessa haluan vaan olla tyytyväinen tekemääni työhön

Tupuna kirjoitti...

Moikka Ja Paljon Onnea:)
Tupuna suurtalouskokki,,,,,aivan auki vielä miksi haluaisin :) Mutta kuitenkin ei jalkojen päällä oleva homma.

Tupuna kirjoitti...

Moikka Ja Paljon Onnea:)
Tupuna suurtalouskokki,,,,,aivan auki vielä miksi haluaisin :) Mutta kuitenkin ei jalkojen päällä oleva homma.

jenni kirjoitti...

Paljon onnea! Täällä 20v laborantti, jonka unelma-ammatti olis leipomo-kahvilanpitäjä. Ja mun kahvilaan olis kaikki neulojat tervetulleita... =)

Christina kirjoitti...

Onneee!
Kai se on sitten paljastettava. Oon IT-alan inssi (paraikaa opintovapaalla). Jos voisin valita uusiksi niin haluisin olla ala-asteen ope.

JennyF kirjoitti...

Onnittelut!!!
T: Sairaanhoitaja, joka tällä hetkellä pitää kovasti työstään

alina kirjoitti...

Onneaonnea!

toivottelee ikätoveri alina, ammattiinsa tyytyväinen kirjastonhoitaja, wannabe-puutarhuri-kirjakahviloitsija.

affen kirjoitti...

Onnea (lähes) kriisittömälle vuosikymmenen vaihtajalle toivottaa terveysalan opiskelija, joka mielensä perukoilla haaveilee työstä, jossa saa käyttää käsiään.

Marja kirjoitti...

Mahottomasti onnea!
Ammatiltani olen myyjä, enkä tiedä mitä muuta haluaisin olla, en ainakaan haluaisi nyhjätä omissa oloissani jossain konttorissa. Ehkä oma lankakauppa olisi Se juttu ;)

marja kirjoitti...

Iloiset synttärionnittelut!!
-kotiäiti,ompelija...enkä tiedä mitä minusta tulee isona:/

Anonyymi kirjoitti...

Onnittelut pyöreistä vuosista -nyt on teinikriisit takana!

Stellaria(26) on tuotepäällikkö ja haluasi olla isona karvalehmänkasvattaja ja viettää vapaa-aikansa puutarhassa hyörien. Kerrostalokaksiosta siihen on tosin vielä matkaa....

«Vanhin ‹Vanhempi   1 – 200 / 249   Uudempi› Uusin»