22. lokakuuta 2008

everything's eventual

Mä tein sen taas, tattadaa.. Kellertävää pukkaa ja hipistelyinto väriä kohtaan sen kuin kasvaa. Ehkä minun tarvis vähän hillitä itteäni ennenkuin sekottavat kurpitsaan..

Miss Marianne II

malli: oma, Miss Marianne II (ykkönen täällä ja uudempi täällä, Ravelrylinkkejä)
lanka: Novita Helen, 500 g
puikot: 5,5 mm
koukku: 4,0 mm
napit: ite tehty, katajaa

Väri on täysi kymppi ja sorrutti mut Tapion kaupassa ostamaan lankaa akryylista huolimatta. Mutta voi yäks minkämoista tätä oli neuloa (nitkunkitkun) ja pingotus lörähdytti neuleen kummallisen veltoksi. Pöh. Arvatkaa lämmittääkö kylmällä ja hiostaako kuumalla? Hmph :P

Miss Marianne II

Napit ovat neuleen "juttu". Katajaa hovikuvaajan talon tieltä ja paljon santapaperia sekä parafiiniöljyä. Se tuoksu, se tuoksu..

Miss Marianne II

Selästä näkyy hyvin langanpäiden päättelyjälkiä. Nätti nätti!! Oppiikohan sitä koskaan päättelemään kauniisti? Pörröisellä langalla tulos ei näy oikeastaan ollenkaan, mutta tämmöinen lirulanka ei antanut paljon anteeksi. Ei se mittää!

Miss Marianne II

Kuvista tulee varmasti tuskaisen hyvin ilmi meikäläisen lempivärit nykyään: ruskeaa ja kellertävää. Maastoudunpa ainakin mainiosti!

Syystakkiprojekti koki kolauksen. Ompelukone hajosi kertaa kolme ja mulla meni hermot. Olin jo ostamassa uutta kunnes päätin hommata rutkuun ulkoisen ylälangankiristimen.. saas nähdä. Koeajelu suoritetaan syys-talvitakkikankaalla joka kiilasi puna-valkoisen takkikankaan edelle jostain ihmeellisestä syystä. Miksiköhän? Öhm.. Jos se toinen kangas sitten keväällä?!

45 kommenttia :

Hansu kirjoitti...

OI miten nättiä tuo kangas on! Mistä löysit? Kirpparilta? Kaunis on myös neulekin!

Lotta kirjoitti...

Erittäin hieno onpi taas :). Ja se katajan tuoksu on kyllä rrrakastettava, on pitäny niitä mun nappeja sniffailla vähän aina ku avaa käsityölaatikon (odottavat siinä Wreniä).

Kate kirjoitti...

Vau mikä kangas! Ja neule, taas just 'oikean' värinen.
Aurinkoista syksyä *hali*

AnniKainen kirjoitti...

Tyylikkään yksinkertainen neule, kaunis. Pidän erityisesti noista virkatuista reunoista ja napeista.

Sinä olet tainnut saada monet muutkin innostumaan keltaisesta :)

Samma kirjoitti...

Kaunis!
Tää malli toimii sekä yksvärisenä, että alkuperäisen "kirjavana".

Jatta kirjoitti...

hansu: Kangas on kirpputorilta peräisin, Finlayson siinä luki muistaakseni.. Oikea nappilöydös!

lotta: Sniffailu on parasta ja oikein suotavaa :D :D :D

kate: "oikean" tosiaan :D Oikein aurinkoista syksyä sinnekkin teidän koko pesueelle!! Jaksuja ja hali!

annikainen: Ilman virkattuja reunoja neule oliskin ihan tavis :) Kiitos vaan kovasti!
En mie kai sitä keltaisuutta ole aloittanu, Jaana ja Lotta villitsi mut jo viime syksynä ;D Hidas oon vaan liikkeissäni..

Jatta kirjoitti...

samma: Kiitos! Se ensimmäinen versio on itteni mielestä onnistuneempi, ehkä siihen on syynä tuo lanka.. ;)

NEULOVA ÄITI kirjoitti...

Ihana neule taas kerran.. :D
Ei voi kuin huokailla..

Tuo väri on alkanut puhutella muakin.. Luulisi, että sitä on saanut tarpeeksi pukea jo pienenä taaperona.. :DD

Lankakomero kirjoitti...

Kankaasta tuli heti 1982 kuollut mummini mieleen. Hänellä oli tuosta samasta kankaasta leninki muistaakseni 70-luvun loppupuolella. Kiva muisto.

Jaana kirjoitti...

Ihana jälleen kerran, napit on söpöt. Ostin kanssa kerran Heleniä ruskan väreissä varastoon, en vaan uskalla alkaa vielä "nitkuttelemaan", sen verran akryylikammoinen olen.

Elli ja Aura kirjoitti...

Kaunis neule :) Masentavaa tosin huomata että muut saavat keltaiset syysneuleensa myös valmiiksi syksyn aikana... Kangas on aivan mahtavan hienoa!
Elli

sannero kirjoitti...

mie tykkään, jag tycker, I like, j'adore ja kaikki muut hienot fraasit perään! Niin on söpö.

Ja toi kangas! Maailmankaikkeuden kirppareilla on jotain mua vastaan, kun en koskaan niistä löydä mitään kivaa, onneksi jotakuta onnistaa :)

Liina kirjoitti...

kaunis neule! Ja tuo väri! -nam :)

Noora kirjoitti...

Leijonankeltaista täälläkin neulotaan, muttei itselle, vaan lahjaksi :) Kangas näyttää ihan mahtavalta, oikea löytö. Ompelemasi kevättakki oli aivan ihana, tämä jatkaa varmasti samoilla linjoilla :) Tsemppiä!

Soile kirjoitti...

tuommonen tumman keltainen taitaa olla tämän syksyn Se Juttu. Kiva neule mutta vielä enemmän nuita nappeja killitän. Pitäisköhän etsiä se oma sisäinen puuseppä?

Relli kirjoitti...

Ihana neuletakki, ihanan keltainen ja ihanan mallinen!

ColibriDreams kirjoitti...

Kaunis neule, tuo väri on ihan syötävän ihana! Ja nuo napit! Ah! Haluaa tuommoiset! Kangaskin on oikea löytö.

tiina kirjoitti...

Ihana neulomus! :) Tuollaisen voisin ottaa, villaisena ja hitusen a-mallisena! Pitäiskö alkaa reippailemaan ja uhmaamaan niska-hartia-päänsärkyilyä?

Maiju kirjoitti...

Mä olen niin kateellinen tosta takkikankaasta, että piti hetki sulatella asiaa, ennen kuin pystyin palaamaan takaisin kommentoimaan ja tunnustamaan asian. Innolla (ja vihreällä pelolla) odottelen mitä siitä tulee.. :)

Hemuli kirjoitti...

Keltainen väri on kyllä kiva. Sopisi täydellisesti myös minun vaatekaappiini. Omilta puikoiltakin putosi juuri jotain samanväristä. Tuo takkikangas on kyllä loistava, kihisen kateudesta.

Tanja A kirjoitti...

Kangas näyttää hyvältä!

Mun täytyy tehdä tunnustus sulle. Kaveri tekee mulle kantorepun N:a varten siitä kankaasta, mistä sulla on takki, siis eiffelistä. Mä olin sitä jo verhoina ihaillut ja kun se takkikin on niin upea, että pakko on matkia.

Anonyymi kirjoitti...

Aivan IHANAT nuo katajanapit!! Toki koko neule itsessäänkin onnistunut, mutta erityisesti ihastelen nappejasi. Itsekin olen suunnitellut/haikaillut omatekoisista napeista ja niiden teosta; materiaalikin olisi jo katsottuna....Sanoit, että paljon santapaperia ja parafiiniöljyä....Mihin tuota parafiiniöljyä käytetään? Pienellä poranterälläkö teit reijät? Ovat todella siistit.
Terv. Pia

Vilma kirjoitti...

Voi kurja tota langan venähtämistä. Vaikka mun mielestä näyttää silti vallan mainiolta tää kakkosversiokin.

Mä olin jo melkein unohtanut ton löytökankaan, kun mun puolikkaani on sattuneesta syystä jossain pahvilaatikon uumenissa. Nyt tekis kyllä mieli kaivaa se esiin ja ommella kaksostakki sun tulevallesi... :D

SatuK kirjoitti...

Kaunis takki! Ihana väri, kiva yksityiskohtainen nappilista. Milloinkahan mä saisin edes yhden neuletakin valmiiksi? Kaksi on kesken ja kolmas ja neljäs suunnitteilla....

Upea tuo kangaskin! Tuleeko uudesta takista samanmallinen kuin siitä ihanasta ruskeasta?

suvi kirjoitti...

Teet kyllä upeita neuleita, tulee itsellekin hinku kokeilla isompia töitä mutta parempi pysyä näissä pienissä kun kärsivällisyys ei riittäisi :)

JossuP kirjoitti...

Kyllä on taas nappi neule! Kivat nuo virkatut reunukset ja napit todellakin kruunaavat homman!

mamselli hoo kirjoitti...

Tuo takkikangas! Niiiiin hieno! Joka kirpparikierroksella toivon, että joku sen kaltainen loikkaisi silmiini. Välillä jopa onnistaa...

Heidi kirjoitti...

Mitä se Jatta taas koheltaa ;P
Sun blogin nimi ei kyl yhtään sovi..Sähän teet ihan mahtavia neuleita! Voisit alkaa mulle "hovi"neulojaksi? eikös, eikös..juu tää on sovittu juttu! =)

Jatta kirjoitti...

neulova äiti: No niinpä! Kai minuakin on kovasti siihen väriin puettu, en oo ihan varma, siltä vuosikymmeneltä on muistot vähän hatarampia ;D

lankakomero: Oi kuinka mukava muisto :) Minulle tämä kangas oli ihan uusi tuttavuus mutta oikein miellyttävä sellainen!

jaana: Lanka tuntui kerällä ihan mukavalta, mutta totuus oli taas karuakin karumpi.. ehkä opin jotain, toivottavasti ainakin :D

elli: No jos merkit pitävät paikkansa niin syksyä riittää jouluun ja vielä vähän päälle :(

sannero: En mäkään koskaan muka löydä mitään kirpputoreilta ;) Joskus tosin onnistaa, jee!!

liina: No niinpä :D Ja se sun neuletakki.. voi elämä että se on kaunis!

noora: Toivon samaa, ompelukone ja mie ei olla ihan ylimmät ystävät joten yllätyksiä saattaa ilmaantua :P

soile: Meissä kaikissa asuu pieni sisäinen puuseppä :D :D :D Antaa sahailla vaan!

relli: Kiitos kovasti!

colibridreams: Kiitos! Kangas on kyllä tämän vuoden saalis, olen siitä aivan täpinöissäni!

tiina: Jos neulot vain ihan vähän joka päivä niin ei alkais särkemään? Houk-houk-houk :D

maiju: No voi ei, sun tarvii kuule kans tehdä joku mahtis retrotakki, ainakin osaat sujuvasti polkea ompelukonetta! Antaa palaa vaan :D

hemuli: Ihme muuten ettei kangassuunnittelijat vastaa asiakkaiden huutoon, tuntuu että noille retrokuoseille löytyis kyllä ostajia! Keltainen on vaan niin pop!

Jatta kirjoitti...

tanja a: Apinoida saa! Onko söpöliini N vielä muka niin pikkuinen että sitä voi kanniskella repussa? Voi että :D Kuule kuvia sinne teijän blogiin! Ja terveisiä!!

pia: Parafiiniöljyllä käsitellään puun pinta sileäksi ja vettä hylkiväksi, sitä käytetään myös saunojen viimeistelyyn. Tykkään siitä tunnusta jonka öljy jättää puun pinnalle, kuin silkkiä ;D Poranterä taisi olla 1,5mm jos en aivan väärin muista.. Muista sahata ja porata puu märkänä ettei se halkeile, hiominen ja muu viimeistely kannattaa tehdä puun kuivuttua. Helppoa kuin heinänteko :D :D

vilma: Mä en vaan voinu vastustaa löytökankaan kutsua, mutta olen niin hidas liikkeissäni että saan takin varmaan jouluksi käyttöön :P Vähän tämmönen vätys kato :D Ei onnistuis mulla varmaan remonttihommat aikataululla, eijei..

satuk: On täälläkin isoa töitä kesken ja saa ollakkin, valmistuvat kun valmistuvat, ei kannata ees ressata :D
Takki tulee olemaan saman mallinen kuin vanha, parilla pienellä hienosäädöllä höystettynä. Pidä peukkuja!!

suvi: Kiitos! Kuule on mullakin aika huono kärsivällisyys mutta tässä se kummasti kasvaa koko ajan. Onneksi!

jossup: Kiitos kovasti! :D

mamselli hoo: No arvaa oltiinko täpinöissämme kun löydettiin kangas Vilman kangas - tai siis verhot. Kristillinen tasajako, toinen sai toisen jne.. Oi onnea :D

heidi: Okei! Eiku hmph, mä oon niin saamaton etteihän siitä mittää tulis :/ Ja kuule kyllä täällä sohelletaan, näkisit vaan!!

Elisa kirjoitti...

Tein samaisesta langasta yhden paidan tässä taannoin, jänskättää vähän minkälainen se tulee olemaan saajallaan (villa-allerginen) käytössä. Ainakin oli edullista lankaa :)

Blogissani on sinulle jotakin.

ingrid kirjoitti...

Very nice and interesting details!
Ingrid,
from the south of Germany

Srinity kirjoitti...

Kauniita nuo sinun "kurpitsaneuleet", ihana väri!

Käy kurkkaamassa blogiini, siellä on pieni kunniamaininta blogillesi. :)

Jatta kirjoitti...

elisa: Edullisuus se minutkin ylipuhui ja tuo väri.. Ainakaan se ei kutita :)

Kiitos kunniamaininnasta kovasti!!

ingrid: Thank you! Nice to have visitors all over Europe :D

srinity: Voi kiitos kamalasti!!

mokkakissa kirjoitti...

No niin, keltainen rulettaa. Ihanaa se kyllä on ja senhän voi sitten EHKÄ värjätä mustaksi myöhemmin. Hehe. Mutta ensimmäisen kerran tuossa sun edellisessä jutussa kuulen päättelykeijusta!!! En tunne sellaista ja se selittääkin paljon!
Missä sellaisen voi tavata, olis nimittäin vähän asiaa...

Satu H kirjoitti...

kaunista, kaunista, niin sinua. :)

Nelmi kirjoitti...

Hei Jatta, olen käynyt vierailulla blogissasi useasti, mutta kommentit ovat jääneet vähäisiksi. Kuitenkin pidän blogistasi tosi paljon ja kauniit työsi ja ohjeesi saavat minut aina innostumaan. Siksi haluaisinkin ojentaa sinulle blogissani kunniamainnan, käythän hakemassa sen :)

Heidi kirjoitti...

Saamaton muka viellä!.. ookko käyny mun blogissa vähään aikaan? No et kai kun ei siellä mitään tapahdu! =( Tai mä neulon kitteniä ja nyt piti alkaa purkaa, arvaa ono yhtä he****..
tuommosia kun sattuu alkaa koko neulomis into mennä, viikon päästä pikkujoulut jossa se pitäis olla valmiina päällä, ei mitäään paineita =D

kullanmuru kirjoitti...

Kivan näköinen tuo neule :D

Jonna kirjoitti...

Oih, nämä värit niin sykähdyttää sydäntäni!

Sinulle on tunnustus blogissani :)

Typy kirjoitti...

Lisäsin blogisi tuonne Readeriini eli tarkoituksenani säännöllisemmin seurata upeita neulomuksiasi.

afrigga kirjoitti...

törmäsin blogiisi juuri ekaa kertaa. ja kun heti oli tuommoinen kuva edessä niin aika nopeasti olin jo blogilistalle klikkailemassa:----)
m a h tavaa.

Andra kirjoitti...

Sun suklaakorun takia tulee hirveä suklaahimo...
Oli mukavaa nähdä messuilla :)

Jatta kirjoitti...

mokkakissa: Päättelykeiju on vähän semmonen tyyppi, että jos siihen ei usko niin se ei tule kylään. Samaan sarjaan kuuluvat kotitonttu ja joulupukki. Kun vaan jaksaa tarpeeksi uskoa niin hups vaan, yhtäkkiä on päättelykeijun jäljiltä kaikki tip-top ;D

satu h: Kiitos!!

nelmi: Kiva kuulla että olet käynyt, olen itsekkin tosi laiska kommentoija.. Oikein hävettää!

Kaunis kiitos myös tunntustuksesta, olen todella otettu!

heidi: Hei, teillä on remontti menossa! Itse en varmasti jaksais yhtään mitään rempan lisäksi.. Tsemppiä sinne kovasti!

kullanmuru: Kiitos kovasti!

jonna: Tämä väri alkaa muodotua mulla jo pakkomielteeksi..
Kovasti kiitos myös tunnustuksesta, olen otettu!

typy: Kiva :D Readeri onkin mulle ihan vieras tuttavuus, yritän seurata omia suosikkejani Bloglinesin kautta. Sen sivunavaamismekanismi vaan ärsyttää ihan vietävästi :/

afrigga: No hieno homma! Toivottavasti ei ihan heti tuu pettymyksiä eteen ;)
Sulla on muuten hauska nimimerkki!

andra: Samoin samoin! Mä oon vaan niin surkea nimimuistissa etten yhdyttäny sua ollenkaan blogiis, voi nolo mua... Aina sama homma ja yleensä vielä mitä noloimmissa tilanteissa :)

Xue kirjoitti...

Oi, todella ihanan näköinen neule! Olet kyllä taitava :)