24. elokuuta 2010

Weeruska

Mulla on LOMA! Vielä reilu viikko aikaa vain mulle itselleni, on tätä odotettukkin. Hitaita aamuja, rauhallista puuhailua, satunnaisia iltarientoja, kesän aikana boksille tallentunut viihde & innostavat neuleet.. tämä on sitä elämää :)

Mulla on miljoona keskeneräistä työtä, siltä ainakin tuntuu. Ja hirmuinen jono odottamassa pääsyä puikoille. Toisaalta, ainahan asia on ollut näin. Niin on hyvä ja minulle sopiva. Pitää olla aivoton työ sen älynystyröitä rassaavan rinnalla. Jos "joudun" katsomaan televisiota ilman neuletta, alan hermostuksissani syödä joko sormiani tai hiuksiani. Kyllä se neule vaan pitää olla kädessä koko ajan.

Weeruska

malli:
Weeruska by minä ite

lanka: Novita 7-veljestä, yht 600 g
puikot: 3,5 mm ja 4,0 mm
muuta: Ravelryssä täällä

Se on ihana niinkuin ensimmäinenkin. Mutta voi siskot ja veljet miten lämmin päällä! Lupaa hyvää tällaiselle vilukissalle talvea ajatellen. Vähän kyllä kismittää etten köyhyydessäni raaskinut ostaa laadukkaampaa lankaa, mekko on karhea kuin teräsvilla. Puuvillaisen ja merinontäyteisen kesän jälkeen hienostunut hipiäni kutisi joka kohdasta jossa neule kosketti paljasta ihoa. Hurraa Jatan pohjaton alusmekkovarasto!

Weeruska

Harmittaa myös se, etten tehnyt mekosta kokoa pienempää, painoni kun pyrkii edelleen alaspäin. Se on silti onni ja ilo; vanhat vaatteet ovat taas käytettävissä eikä minun enää tarvitse pyyhkiä kiukunkyyneliä poskiltani vaatekaapilla, kun rakastamani vaatteet eivät mahtuneet päälle. Kyllä terveys on sitten tärkeä asia, jonka ihan liian helposti unohtaa. Terveenä.

Weeruska

Kohta tämä tyttö linnottautuu loppuillaksi sohvannurkkaan ja sytyttää kynttilät sadepäivän piristykseksi. Ja herkuttelee, neuloo sekä tuijottaa telkkaria silmät tapilla. Mun elämä ♥

Oikein ihanaa viikkoa kaikille!

47 kommenttia :

SatuK kirjoitti...

Vau! Hieno mekkonen.

Sinikka kirjoitti...

Todella kaunis mekkonen.

Tess kirjoitti...

Ihana mekko!

Jos sulla kalisee hampaat viileillä ilmoilla yhtä tehokkaasti kuin mulla, ei neuleen kutinakaan ole ongelma, kun et pidä sitä paljaalla iholla. Joku täällä on jo aloittanut hampaiden kalisuttelun :D

Villanne kirjoitti...

Kaunis Weeruska! :)

Vilma kirjoitti...

Nätti Weeruska, tämänkin värisenä.

Noi sun hiukset on nyt kyllä mahtavan väriset!

Kisa kirjoitti...

Nätti mekko. Mutta niin oli myös ruskeanakin. Ja eiköhän tuo kutisemis ongelmakin mene ohi. Kohtahan sitä saa taas harrastaa kerrospukeutumista :)

Jatta kirjoitti...

SatuK ja Sinikka: Kiitos kovasti! Mekkonen on mieleinen ;)

Tess: Toinen hampaiden kalisuttaja täällä hep! Välillä niin kismittää kun aina on kylmä :( No tänä kesänä ei onneksi ole tarvinnut palella! Nyt on kyllä villasukat jalassa ;)

Vilanne: Kiitos :)

Vilma: Keväällähän minä sitä teillä alottelin, ottihan se taas aikansa ;)

Tukka on kiva mutta epätasainen. Murr! Yritän taas huomenna saada sitä vähän tasaisemmaksi, näät sitten ihan livenä mun uuden moppini :) On se kyllä aika räikeä, ainakin kun aamulla naama valkoisena peiliin kurkkaa :D :D

Kisa: No totta tuokin :) Kerrospukeutuminen on niin kivaa tauon jälkeen! Ja kiitos :D

Minna kirjoitti...

Suloinen mekkonen! Ja pakko onnitella myös painonpudotuksesta. Tiedän miten inhaa se on kun vaatteet eivät mene päälle, ja miten ihanaa kun ne alkavat taas mahtua. Itselläni alkoi juuri ongelma korjaantua mutta on nyt taas edessäpäin, ja vaikka syy on mitä parhain niin harmittaa se silti.

Miia-Rebekka kirjoitti...

Tosi kaunis, kuten kantajansakkin :).
Täällä vasta haaveillaan lomasta. Kaks kuukautta töitä takana ja odotan jo joulukuun lopussa alkavaa äitiyslomaa kuin kuuta nousevaa :D .

Anneli kirjoitti...

Kaunis mekko !
Kiva kun jollain muullakin on sama "vika", minäkin olen aivan kuin sairas ,jos ei ole käsityötä :)

Kankanka kirjoitti...

Piękna tunika!

Julie kirjoitti...

Gorgeous!! what a fantastic dress.

Helena kirjoitti...

On se vaan niin ihana...

piipadoo kirjoitti...

Kaunis mekko, mutta ihailen kyllä kovanahkaisuuttasi; minulla ei seiskaveikan kanssa edes alusmekot riittäisi vaan repisin itseni vereslihalle. En voi tehdä siitä edes pipoja ja lapasiakin vain hädin tuskin, sillä käsissä se ei kutita, mutta kutoessa kyllä natisee.

-Paula

enkulin käsityöt kirjoitti...

Voii ihanuus miten ihana.
Kävisitkö blogissani, siellä on Sinulle yllätys

Hansu kirjoitti...

Hitsi miten ihana! Just alko paleltaan ku koulu alko, joten pakko kans varmaan ottaa villalangat esille ja neuloa jotain lämmintä :)

Marsvin kirjoitti...

Jeee, ohje, kiitooossss! Ihana näissäkin väreissä!!! Arvaa minkä värisenä mä näen ton??? ;D

Marsvin kirjoitti...

Pakko vielä:
a) ihanat saparot ja tuo värikin!
b) näyttää ihan metropysäkiltä?

Emma kirjoitti...

Upea mekko, oijoi. Toimii myös tavislangasta :)

Jatta kirjoitti...

Minna: Mikään ei ole turhauttavampaa kuin yrittää ahtautua housuihin jotka eivät nouse puolireittä ylemmäs. Se on koko päivä pilalla sen jälkeen :( Onneksi ei ole enää moisia ongelmia :) Onnea muuten sinulle painonnoususta, kyllä sen noin hyvästä syystä varmasti "kestää" :D

Miia-Rebekka: Oi, ajattele kuinka kauan saat sitten olla kotona :) Vaan voiko sitä lomaksi oikein edes sanoa, äitiyslomaa? Vaikka ihanaa se varmasti on! Onnea vielä kerran :D Ja kiitos kamalasti kehuista :)

Anneli: Se on hyvä vamma se, samalla kun pää saa viihdettä, niin kuitenkin tulee tehtyä jotain muutakin samalla. Muuten mulla ainakin tulee uni väkisin silmään ;D

Kankanka & Julie: Thank you so much!

Helena: Voi kiitos :)

Paula: Mulla alkoi ranteet kutisemaan kun vaan ajattelinkin seiskaveikkalapasia :D Että herkkis täälläkin, onneksi mulla on tosiaan tuolla alla hihallinen paksuhko alusmekko. Niska oli ainoa kohta josta mekko pääsi kutkuttelemaan, ja se tulikin sitten kynsittyä kamalan näköiseksi :P Kai se vaan pitäisi ymmärtää pysyä niissä pehmoisissa langoissa, niiden kulutuskestävyys vaan vaihtelee valitettavan usein :(

enkuli: Kiitos kovasti :) Kummastakin asiasta <3

Hansu: Mua hirvittää ajatellakkin koulun auditoriota, miten siellä voi aina olla kylmä? Kiroan aina kun erehdyn hameessa paikalle vaikka olis kuinka paksut sukkahousut :P Ei oo kivaa olla kylmäverinen. Auttaiskohan taskumatti?

Marsvin: Jee jos tykkäät :D Ja arvatenkin... oranssi?! Höhöö :P

Kuvat räpättiin kiireessä Kontulan metropysäkillä, katsos kun se mun äippä asuu siellä! Hyvin sä bongasit ;)

Emma: Kiitos :) Ja kyllä toimii, mainiosti <3

Nuuskis kirjoitti...

Voi, en malttaisi ollenkaan odottaa oman weeruskani valmistumista... :)

Nina kirjoitti...

Ihku!

Olispa mullakin ollu omaa lomaa.. Mut ei, mulla alkoi työharjoittelu viime viikolla ja viikonloppuna sitten muutettiin. Eipä lopu tekeminen kesken..

Jatta kirjoitti...

Nuuskis: Minä en malttais odottaa myöskään :D Jotenkin tosi kutkuttavaa kun teet neuletta ohjeella, johon oon nähnyt tosi paljon vaivaa <3 Kamalaa ja ihanaa yhtä aikaa :D

Nina: Voi apua! No ei varmasti ole ohjelmanpuutetta, koita jaksaa siellä.. Kannattaa yrittää levätä jossain välissä ettei käy hassusti. Mahoton tsemppiä!

Tiina kirjoitti...

Mmmm, kerrassaan ihana mekko! Haaveilen itse samanalaisesta ja heti kun päätän, milloin ehdin sen neuloa, mistä langasta ja minkä värisenä, ostaa päräytän ohjeen sulta. :)
Nauti lomasta täysin rinnoin, sen parempaa neulomisaikaa ei olekaan!

Sini kirjoitti...

Kaunis weeruska!

Mukava kuulla, että sinulla on asiat kunnossa :-)

Anonyymi kirjoitti...

Tosi nätti mekko! Ja sopii kantajalleen kuin nenä päähän :)

t. JohannaH

Päivi kirjoitti...

Kesäsi ja elämäsi kesälomalla kuulostaa just siltä, millaista sen pitääkin olla :)
Omani oli vähän samanmoista, kun lorvin ihan urakalla (kolmen edellisen kesän lomat on menneet talonrakennushommissa). Nyt mulla on menossa eka työpäivä loman jälkeen, eiköhän se tästä taas ;)

Katselin Weeruskaa jo aiemmin, ja kylläpä luulen että viikonloppuna saattaa Visa hiukan vinkaista Ravelryn puolella, ei auta mikään!
Oma painoprojektikin päässee taas lomamässäilyjen (ihan hyvällä omallatunnolla ;)) jälkeen vauhtiin, joten koon kanssa tullee toivottavasti minullekin positiivinen ongelma :)

Ihanaa loppulomaa sinulle!

Eicca kirjoitti...

Olen jo kauan seurannut blogiasi, se on ihana! Haluaisin myöntää sinulle Beutiful Blogger Awardin. Siihen liittyy myös haaste, jos et ole siihen aiemmin vastannut.

Sannu kirjoitti...

Upea!

PS. Blogissani on sinulle tunnustus...

HeidiK kirjoitti...

Uuuu, kaunis mekko! Harmi vain, ettei malli taitaisi pukea meikäläistä, lyhyttä ja persjalkaista. Mutta sinua se pukee. :)

Vennaria kirjoitti...

Mä luulen, että mun on pakko tehdä itselleni tuo mekko, kun noin mun nimeä se huutelee :D Ihanaa, että sinulle kuuluu hyvää.:)

Anna-Kaisa kirjoitti...

Ihanainen mekko! Ja seiskaveikasta tehtynä varmasti lämminkin. :)

Jatta kirjoitti...

Tiina: Kiitoksia! Nautittu on, lomasta siis, ei ole malttanut kovin tässä koneellakaan istahtaa ettei kulu "aikaa hukkaan" :D

Ihanaa jos meinaat neuloa Weeruskan, olen ihan täpinöissäni kun vihdoin sain ohjeen valmiiksi pitkän uurastuksen jälkeen. Niin ja siis haluan nähdä muiden toteuksia tietty!

Sini: Voi kiitos :)

JohannaH: Kiva kuulla että passaapi ;D Tykkään kyllä mallista itsekkin älyttömän paljon!

Päivi: Voi kateus sun kesälomaa, olit varmasti sen ansainnut! Mun mieleen semmonen hyvällä omallatunnolla rötvääminen <3
Ja kiva kun ohje kiinnostaa, jee :D
Tsemppiä työhön, painoprojektiin ja ihan kaikkeen muuhunkin sulle :D

Eicca & Sannu: Täälläkin vielä kauniit kiitokset :D

HeidiK: No miksei muka pukisi? Kato lyhyempänä vaan :D Ei vaan, kyllä jokainen tuntee oman kroppansa parhaiten ja mikä sitä pukee ;) Niin ja kiitos kehuista!

Vennaria: Jee! Ja jee sillekkin että mulle kuuluu niin hyvää :D

Anna-Kaisa: Kyllä on! Mulle vilukissalle kyllä ihan kiva juttu se lämpö. Tänäänkin meinasin jätyä pelkällä hupparilla lenkillä :P

Anonyymi kirjoitti...

Annoin blogillesi tunnustuksen. Käy lukemassa blogista www.kasityovimma.vuodatus.net. T:Katjuska

Susi kirjoitti...

Oi miten kaunis mekko! Haluaisin itselleni just tuollaisen, ongelmana vaan se, että olen liian paksu, näyttäisin ihan possulta, vaikka kai mä näytän muutenkin... Mutta sun päällä näyttää todella hyvältä ja en ole vähään aikaan nähnyt mitään noin kaunista neuletta :)

xante kirjoitti...

Voi kuin nätti:)

Huvinvuoksi Emilia kirjoitti...

Oi että mikä ihanuus..jotkut ne vaan jaksaa ja osaa! Mun neuleet rajoittuu keskeneräisiin villasukkiin;)

Hei sulla oli ennen ihanat jotkut saviotukset otsikkokuvassasi?! Muistanko väärin? Rautalankaa häntänä..? Jos oli niin oliskos kuvaa jossain, tuli mieleeni yksi idea sen pohjalta!
Kiitos jo etukäteen jos:)

Jatta kirjoitti...

Katjuska: Kommentoin jo blogiisikin, kiitos ihan kamalasti!

Susi: Voi kiitos :) En usko että näyttäsit, en minä kuule mikään pikkunen ja siro ole!

xante: Kiitos :)

Emilia: Kiitos paljon! Vitsi kun mulla ei ole sitä kuvaa enää tallessa! Enkä yhtään muista mistä sen edes bongasin :P Olipa minusta paljon apua :(

Susi kirjoitti...

Kyllä sä ihan hoikalta noissa kuvissa ainakin näytät, tai voihan sulla olla tietty joku kuvankäsittely käytössä ;D Mut voisinhan mä yrittää tehdä jonkunlaisen kotimekon edes, olis kiva istua tuollainen päällä sohvalla neulomassa, ei kiristäis eikä puristais...vaan eipähän mulla oo edes ohjetta, heh. Kaunis mekko se kyllä on, piti tulla sitä taas ihailemaan ja kuolaamaan...

Jatta kirjoitti...

Susi: No mutta ohjeenhan voi tietty hommata, *houks houks* ;D

Joo-o ei ole kuvankäsittelyä käytössä kun en vielä oikein osaa moista edes käyttää! Tänä vuonna koulussa opetellaan tämän kuuluisan Photoshopin käyttö, voishan sillä vähän leikkiä että josko minustakin saisi oikein Hollywood-kaunottaren :D

Annika Rautiola kirjoitti...

OK, menetin nyt sydämeni tälle mallille! Aivan ihana tunika, tosin ruskeana omaa tyyliä lähempänä :) Mun piti tulla etsimään jotain "pientä kivaa" värkättäväksi, mutta entä jos tekaisiskin tälläisen kesäksi..Kysymys kuuluukin, onko tää vaikea tehdä? Mulla kun ei juuri ole kokemusta kuin hatuista, lapasista ja kaulahuiveista :D Ja siksipä vielä ihan tumpelo kysymys, tehdäänkä tää siis etu -ja takakappaleesta ja hihoista?

Jatta kirjoitti...

Annika: No jos ei ole koskaan neulonut vaatetta aiemmin, niin voihan se haasteellista olla, mutta luulen että onnistuisit kuitenkin :) Mekon helma neulotaan pyöröneuleena kainaloihin asti, sen jälkeen etu- ja takakappale erikseen loppuun ja lopulsi hihat erillisenä. Toivottavasti auttoi! Ja rohkeasti kokeilemaan, hyvä siitä tulee :D

Annika Rautiola kirjoitti...

Okei, haaste otettu vastaan! Ilmottelen sit miten käy..Jos ei ens talveen mennessä kuulu mitään, niin sit meni projekti puihin:D
Suosittelisitko jotain muuta "laadukkaampaa" lankaa, kun sanoit, että tuo 7 veljestä oli karhea? Tosin löysin kyllä jo ihanat värit 7 veljeksen valikoimasta...:)

Jatta kirjoitti...

Annika: Jee :D :D Seiskaveikka on ihan hyvä lanka jos ei ole herkkähipiäinen niinkuin minä :) Nyppyyntymiskestävyydestä en mene takuuseen, kuiteskaan :P Mut hei, langan voi korvata millä vain saman tiheyden antavalla langalla! Katselet vaan sillä silmällä vaikka Dropsin lankoja, Gjestalilla on varmaan kans vastaavaa Jannessa!

Susi kirjoitti...

Nyt vasta löysin tänne taas pitkästä aikaa...mä olin ihan unohtanut, että mistä blogista ihana Weeruska-mekko löytyy ja olin ihan onneton! Nyt laitan tän sun blogin mun suosikki-listalle! Tää mekko ei jätä mua rauhaan...ja vaikka oikeesti mä näyttäisin ihan järkyltä neulemekossa, niin silti haluaisin tämmösen, yhyy...ja mistä sitä ohjetta vois mahdollisesti saada ja mitä vastaan??? *kuolaa*

Jatta kirjoitti...

No mutta hei :D Kiva ku löysit! Jos haluat tiedustella ohjetta, niin laita mulle s-postia jatta78 at hotmail . com

Susi kirjoitti...

Oukki doukki :D Ja kiitos pikaisesta vastauksesta :D :D