13. kesäkuuta 2011

so it goes

Maltoinpas istahtaa päivittämään, ensimmäinen sadepäivä pitkästä aikaa! Kyllä kesä on sitten niin minun vuodenaikani kaikkine helteineen sekä sadepäivineen.

Piipahdimme miehekkeen suvun mökillä hätäisesti viime viikolla saunomassa ja nauttimassa hellepäivästä. Samalla sain aikaiseksi räpsiä kuvat neuleesta, joka valmistui jo viime syksynä!

Millefiori Cardigan

malli: MilleFiori Cardigan by Andrea Pomerant
lanka: Novita Tennessee, 610 g
puikot: 2,0 ja 2,5 mm
muuta: Ravelryssa täällä

Yritän tottua neuleen kirkuvaan valkoisuuteen, eikä se enää niin pahasti särjekään silmiä kuin aluksi. Mutta on se vaan silti valkoinen. Valkoinen kuin Rossin hampaat.

Millefiori Cardigan

Takin malli on vanha ja tuttu, mukavaa neuloa kun tietää saavansa täydellistä. Väristä huolimatta Pitoneule tuolla isolla peellä!

Millefiori Cardigan

Kaulassa minulla on yksi rakkaimmista koruistani; pieni puinen kuksa johon on kaiverrettu nimeni, tekovuosi 1983 sekä sana "kippis". Sen on tehnyt perhetuttu ja sen osti minulle rakas mummini kun olin vielä kumisaappaan kokoinen ♥

Millefiori Cardigan

Tällä hetkellä minulla ei ole mitään kesäneuletta työn alla. Perin omituinen tunne. Neulon villaa edelleen sujuvasti. Taitaa olla ensimmäinen kesä näin päin.

27 kommenttia :

Tanja kirjoitti...

Kaunis neule kauniilla kantajalla!

Perhoneito kirjoitti...

Aivan ihana neule!! Ja eikös Tennesseen saa pestä 60C, että mahdolliset tahratkin varmaan paremmin saa lähteen.

Jatta kirjoitti...

Tanja: Voi kiitos :)

Perhoneito: Kiitos paljon! Juu, saa pestä onneksi, mä olen mestari sotkemaan vaatteitani :D Aina jotain rinnuksilla..

Anneli kirjoitti...

Todella kaunis ja kesäinen neule. Valkoinen sopii aina ja joka paikkaan :)

Elli ja Aura kirjoitti...

Ihanan valkoinen sanoisin minä! Kaunista jälkeä taas. Ja pitää nostaa hattua sille millä puikoilla olet tikuttanut.
Elli

Jatta kirjoitti...

Anneli: Olen ihan samaa mieltä :D Valkoinen puuvillaneuletakki kuuluu niin kesään! Ja kiitos kehuista :)

Elli: Kiitos mahoton ;) Kyllä tuohon on jo silmä tottunut, mutta haluttaisi neuloa vielä luonnonvalkoinen puuvillatakki. Malli vaan on vielä hakusessa..
Minä oon vähän outo näiden puikkokokojeni kanssa. Kolmosen puikot tuntuu kädessä jo ihan haloilta :D

santra kirjoitti...

Nättiä on tullut taas. :))

WeirdRockStar kirjoitti...

Niin ovat kauniita. Neuletakki & kantajansa.

cashmerecafe kirjoitti...

Lovely :) I like your sandals too.

Vilma kirjoitti...

Käyttöneule, ihan selvästi. Puhtaanvalkoiselle löytyy yllättävänkin paljon käyttöä, vaikka se ehkä tuntuu joskus turhan aralta väriltä.

Jatta kirjoitti...

santra: Kiitos paljon :D

WeirdRockStar: Ei voi kuin kiittää mitä nöyrimmin kohteliaisuudesta :)

cashmerecafe: Thank you! Those are one's of my favorite shoes ;) You never would believe it, but they are seven years old!

Vilma: Ihan totta. Kyllä neule on ollu melko kovalla käytöllä näin kesäisin. Talvella se on jotenkin liian kesäinen mun makuuni ;)

Serayna kirjoitti...

Kyllä tuo valkoinen vaan on raikas kesällä, tosi nätti. Ja kuvat on ihanat:)

Katjuska kirjoitti...

Kaunis neule ja kärsivällisen ihmisen hommaa tikuttaa noin pienillä puikoilla...Mä neulon Tennesseetä aina 3,5mm puikoilla :-)

Jaana kirjoitti...

Mahottoman hieno! Mulla on millefiorissa sellanen onkelma, että noi kuvio osuudet pullistuu ulospäin ilkeesti. Tekis mieli tehdä toinen takki, missä neulois ne kuvio-osuudet vieläkin pienemmillä puikoilla. Muuten meinaan tuo malli on ihan täydellinen!

haikea kirjoitti...

Hurja miten nätisti valkea ihan värinäkin toimii vihreää taustaa vasten :) Ihana neule totta tosiaan!

Jatta kirjoitti...

Serayna: Kyllä, valkoiseen pukeutuu kesäisin niin mielellään :) Ja kiitos kehuista!

Katjuska: Juu, mä tykkään tosi tiiviistä neulepinnasta ;) Ja kun lanka on pariin kertaan purettua se muuttuu ohuemmaksi ja litteäksi melkein väkisin. Vaan ei haittaa, minä tykkään ohuista puikoista :D Ja kiitos :)

Jaana: Kiitos! Ja juu, tuo mallineule näytti suorastaan ruokottomalta kun neuloin mallitilkkua.. muutin sitten muutamaa juttua, vaihdoin puikot 2,0 millisiin ja ooh-la-laa :D Oliskohan kolmas Millefiori liioittelua.. Hmm ;)

haikea: Voi kiitos kauniista sanoista <3

Anonyymi kirjoitti...

todella kaunis neule, nätti malli :D terkuin tallu

Anna-Kaisa kirjoitti...

Sä se saat aikaan toinen toistaan ihanampia neuleita :) Aina kun bloggaat, oma tehtävälista pitenee, kun uusia ideoita herää.

Sini kirjoitti...

Hiukan repesin tuolle "valkoinen kuin Rossin hampaat". Kaunis neuletakki kyllä, vaikka häkäiseekin silmiä :-D

SatuK kirjoitti...

Hieno neule ja kauniit kuvat! Hih hih, mä tapaan verrata Rossin hampaita omaan ihonväriini. Tänä kesänä olen onneksi saanut vähän väriä.

fredericaknits kirjoitti...

Lovely cardigan. I like how the waist detail is repeated on the sleeves too.

Jatta kirjoitti...

tallu: Voi kiitos :)

Anna-Kaisa: Ooh, kiitos! Minä olen myös ihan mestari kasvattamaaan tekolistaani.. ja se on tällä hetkellä jo niin pitkä ettei siihen yhden neulojan elinikä taida riittää :D

Sini: Frendit on kyllä niin loistosarja :) Voisikin katsella joskus uudestaan, mooonta vuotta jo viimekerrasta aikaa.

SatuK: No sit ollaan samiksia siinäki :D Minä olen aina ihan valkoinen ja taidan sellaisena pysyäkin - saan nykyään auringosta ihan ihmeellisesti kaikenmaailman läiskiä :/

fredericaknits: Thank you! Patterns is really just perfect <3

Anonyymi kirjoitti...

Pakko kysyä, kun tuo on itsellänikin työlistalla, että teitkö vartalo-osan pyörönä vai onko tuossa sivusaumat? Entä minkä kokoisena teit, kun teit noin pienillä puikoilla?

Mari

Jatta kirjoitti...

Mari: Pääsetkö Ravelryyn? Siellä on kummastakin Millefiorista tarkemmat tiedot :) Mutta lyhyesti: tein pyörönä (sivusaumat on ihan turhia) ja koosta ei mitään hajua, mutta puikoilla oli 217 silmukkaa resoria luodessa. Hihoista tuli ohjeen mukaan ihan liian kapeat, joten niihinkin lisäsin silmukoita, leveimmillään niissä oli 90 silmukkaa pyöröpuikolla.
Toivottavasti auttoi! Ja neulontailoa :)

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos on apua. Ja täytyy tosiaan katsoa Ravelrysta vielä tarkemmin. Noi sun molemmat versiot on todella kauniita!

Mari

Kässäriläiset kirjoitti...

Aivan ihana neule, kuten yleensäkin kaikki mitä teet =)
Olen itse kiinnostunut ko. langasta, mutta olen miettinyt että, miten toi lanka käyttäytyy käytön ja pesujen jälkeen. Tuleeko kuinka nyppyjä tai muuten kulumisen näkymistä?
-Näpertäjä

Jatta kirjoitti...

Näpertäjä: Oi kiitos :) Lanka käyttäytyy vallan mallikkaasti pesuissa eikä neuleisiin ole tullut nyppyjä käytössä lainkaan. Tosi kiva lanka minun mielestäni ;) Jotkut sanovat, että Tennessee on rasittavan säikeistä neuloessa, mutta minä en koe rasittavaksi sitäkään. Neulontailoa!