6. helmikuuta 2013

the fat boy

Mulla on ollut tilausta rennolle, superpaksulle ja lörtölle kaulurihuiville jo jonkin aikaa. Projekti on lykkääntynyt kun en löytänyt aiemmin tarpeeksi pehmeää ja kuohkeaa lankaa, joka ei kuitenkaan maksaisi ihan mahdottomia. Viimein joulukuussa tärppäsi!


Andes tarvitsi kaverikseen puunapit, jotka löysin täältä. Siis kattokaa nyt miten kauniita! Kaupan päälle tuli vielä tuollainen tammenterhon hatusta tehty nappi, joita mun on ehkä pakko tilata jossain vaiheessa lisää..


malli: simppeli ribbiversio 78:lla silmukalla; kaksi oikein ja yksi nurin joka kerroksella
lanka: Drops Andes, 480 g
puikot: 7,0 mm (ois saanu olla puolta kokoa isommat)
muuta: Ravelrysta löytyy täältä

Eihän tässä kauaa nokka tuhissut, mutta on se vaan aikamoinen pötkylä!


Muistinko jo kehua nappeja tarpeeksi? Entä lankaa? Mulla on sitä jo kolmessa eri värissä tuleviin projekteihin 
Rakkautta on myös uusi tekonahkatakki, jossa on rusetteja ja palmikoita! Sain sen SheInsidelta kamppislahjana sopivasti kesän odottelua varten.




Eiköhän huudeta vielä parit hurraa-huudot valoisemmille päiville! Kesää kohti mennään :)

29 kommenttia :

Lotta kirjoitti...

Vautsi! Tosi kivan näköinen ja on varmasti tosi lämpöinen! Takkikin on hirmu vekkuli, sopii sulle hyvin :).

Jatta Saukko kirjoitti...

Kiitos Lotta! Siis joo, jos jossain vaan on rusettia tai röyhelöä, niin mulle heti kiitos :D :D

annaba kirjoitti...

Ihanan lämpöisen näköinen huivi!! Ja ihanat napit, kyllä!!

Liisa T. kirjoitti...

Tosi nätti! Hienot noi napit! Kävin katsomassa tuolla kaupassa, tekisi mieli itsekin tilata! :)

Jatta Saukko kirjoitti...

Mä olen muutenkin ihan nappihullu, nämä on kyllä aika lähellä täydellistä! Ja huivi on tosi lämpöinen <3

Jatta Saukko kirjoitti...

Kiitos :D Voin suositella tuota kauppaa kyllä kovasti, ehtaa käsityötä ja saapuivat viikossa. Hinnallakaan ei ole pilattu! Minä yritän keksiä käyttökohdetta noille tammenterhonapeille, ne on luonnossa ihan syötäviä <3

Jatta Saukko kirjoitti...

Nämä minun napit muuten löytyy täältä http://www.etsy.com/listing/121789944/big-wooden-buttons-walnut-tree-branch?ref=correlated_featured
jos haluaa ihan samanmoiset

Neulisti kirjoitti...

On kyllä ihan mielettömän hienot napit. Pakko saada itsellekin! :) Ja ihanan puff kauluri.

Jatta Saukko kirjoitti...

Eikö! Ja kauluri on niin ihanan höttöinen, kuvat ei tee oikeutta :)

Saila kirjoitti...

Onpas upea kauluri nappeineen!! :)

Lotta kirjoitti...

Isojen nappien vannoutuneena kannattajana täytyy todeta, että wau mitkä napit! Ja tuo tammenterhon hattu, huikea! Miksen ole ennen törmännyt niihin missään?

enkulin käsityöt kirjoitti...

Voi jestamandeera mikä upea ilmestys. Ihanat nuo isot napit.

Annika kirjoitti...

Ihanan muhkea huivi, ja siis herranjestas miten upeat napit!!

Jatta Pauliina kirjoitti...

Kiitos Saila! Mä olen niin tyytyväinen itse tähän, ei kutita ja on lämmin <3

Jatta Pauliina kirjoitti...

Isot napit on mahtavia!! Ehkä vähän epäkäytännöllisiä, mut tyyli ennen tarkoitusta ;D

Emma kirjoitti...

Valtaisat napit :D No ei kai sitä pienemmät olisikaan noin muhkeaan lämmikkeeseen riittäneet!

Jatta Pauliina kirjoitti...

Jestamandeera :D :D Voi elämä :D

Jatta Pauliina kirjoitti...

No eikös ole <3 Mä olen ihan in lööv :D

Jatta Pauliina kirjoitti...

On ne kyllä suuren suuret! Voi olla että pienemmilläkin olis päsjänny, mut nääh ;D

Anonyymi kirjoitti...

Ihana <3 <3 <3 !

Maikki kirjoitti...

Siis voi ihanaa mitkä napit!! Sopii kyllä tuohon kauniiseen huiviin kuin se nenä siihen kuuluisaan päähän. I H A N A.

Jatta Pauliina kirjoitti...

Niinpä <3 Kiitos :D

Jatta Pauliina kirjoitti...

Kiitos mahottomasti! Totta turiset :D

Taigaduu kirjoitti...

Hieno huivi, täytyykin laittaa ideakirjaan ylös! Ja nuo puiset napit, erityisesti isoja nappeja on ollut tosi vaikea löytää - kiitos vinkistä :)

Jatta Pauliina kirjoitti...

Isoj nappeja on tosiaan hirmu vaikea löytää! Ja jos löytyy, niin hinta on huikea.. mulla on yhdet muovinapit jotka maksoivat 6,5e kappale O_O Hyvä jos vinkistä oli apua!

Vilma kirjoitti...

Lämmin lörttö, näppärä ja nätti. Hyvä sua! :)

Anonyymi kirjoitti...

Aivan huippu ja aivan ihanat napit! Teitkö tosiaan toiseen päähän napeille sopivat napinlävet vai mihin ratkaisuun päädyit?

Jatta Pauliina kirjoitti...

<3 Smack sulle!

Jatta Pauliina kirjoitti...

Kiitos! Juu tein napinlävet, mahdollisimman pienet joista napit menee pienellä survonnalla läpi :) Tikkasin käsin napinläpien reunat siisteiksi, mun mielestä oikein onnistunut kokonaisuus, eivät ole rumat lerppuvat reiät niinku vois kuvitella :D