28. lokakuuta 2013

like it's fall

Joskus se ottaa vähän enemmän aikaa, neuleen valmistuminen nimittäin. Pahimmat muumioprojektit taitavat olla viidettä vuotta työn alla! Tämän nyt esittelemäni paidan piti valmistua jo viime syksynä, mutta siirsin sen telakalle lumen saapuessa enkä sitten meinanut saada valmiiksi täksikään syksyksi.


malli: Like it's 1969 by Silke Ufer
lanka: Garnstudio Drops Baby Alpaca Silk, 540 g (sävy 3250)
puikot: 2,0 mm
muuta: raglanit vaihdettu istutettuihin hihoihin, muut muokkaukset Ravelryssa täällä

Neulemalli on rakkaan ystävän suunnittelema, ja rakastuin siihen heti sen nähtyäni joten puikoillehan se oli saatava. Ohje pohjautuu vanhaan 60-luvun neulepaitaan ja mallikuvio on ihan syötävän ihastuttava!



Silke kirjoittaa ohjeet hyvin ja perusteellisesti, voin suositella lämpimästi! Minusta neuleohjeet tulee kirjoittaa rautalangasta vääntäen, ei rääpiä sinnepäin. Ilmaisohjeet ovat sitten asia erikseen, niiltä ei mielestäni tarvitse edes vaatia kummoisia.



Langan väri on ovela. Luulin tilaavani puolukkapuuroa mutta sainkin sinertävää vaaleanpunaista. En ole ihan varma onko väri ihana vai ihan kamala :D Riippunee päivästä.

Dropsilla on muuten alpakka-ale, kannattaa tilata tai ostaa lankaa jos on tarvetta! Tietääkseni ale on kaikilla jälleenmyyjillä voimassa vuoden loppuun. Mulla haluttaisi kyllä jotain, kun vaan ensin keksisin mitä...!

(sormus saatu, SheInside)

This new sweater of mine is divine! You can find the well written patter here.

29 kommenttia :

Lilja kirjoitti...

Voi se on kaunis! Voin vain kuvitella miten ihana se on päällä. Niin, ja oon itsekin kuolannut tätä neuleohjetta Ravelryssä. ;)

Jatta kirjoitti...

Kiitos Lilja! Se on kyllä päällä ihan unelma, ah :)
Ehdottomasti kannattaa tehdä tämä neule jos malli sytyttää! Olis ihanaa nähdä lisää näitä toteutettuna <3

Miia-Rebekka kirjoitti...

Voi miten kaunis! Mallikuvio on tosi kaunis ja minä ainakin tykkään langan väristä.

Timanttu kirjoitti...

Äärettömän kaunis malli ja värikin! Ja tosi siistiä jälkeä.

Korespondentka wojenna kirjoitti...

Perfect beauty!

Jatta kirjoitti...

Kiitos kovasti! Väri on oikeasti kiva, mutta jotenkin minä oon aina vierastanut kaikkea lilaan viittaavaakin :D Semmoista se on välillä kun netistä tilaa, ei tule ihan justiin sitä mitä luuli ;)

Tsemppiä muuten sulle loppuodotukseen <3

Jatta kirjoitti...

Voi kiitos! Neulejälkeen olen kyllä tosi tyyyväinen itse myös. Näillä ohuilla puikoilla saa niin nättiä pintaa <3

Jatta kirjoitti...

Aw, thank you!

hndesigns kirjoitti...

Aivan syötävän ihana!

Jatta kirjoitti...

Kiitos paljon :D On se kyllä ;)

Raiku kirjoitti...

Pusero on hurmaava, minä pidän väristäkin. Ja asukokonaisuus vasta ihastuttava onkin! Niin kaunista että tulee hyvä mieli.

Jaana kirjoitti...

Upea! Ja superkaunis mallikuvio!

Jatta kirjoitti...

Voi kiitos mahdottomasti! Minulle tuli hyvä mieli kuule tästä kommentista :)

Jatta kirjoitti...

Kiitos Jaana! Eikös vaan ole <3

TeSa kirjoitti...

Pitsikuvioon ihastuu heti. Kaunis.
Kaunis on kokonaisuuskin.

Anonyymi kirjoitti...

Dear, it was fun to try to translate the finish text into german... I tried it with webtranslation.paralink.com
You didn't write something about beer, didn't you... haha... ale has been translated that way.

As you know, I love your pics and the result you got from that pattern. For you used so much smaller needles, the lace looks more clearer and accurately defined...

Have a great evening, big hug Silke ♥

Jatta kirjoitti...

Kiitos kovasti! Pitsikuvio on kyllä aikamoinen <3

Jatta kirjoitti...

No beer here :D Ale is same as sale, so I just talked about sale that Drops has now :) Aaand I recommended your pattern my dear, I love it so much!

Great evening for you too Silke <3 Kisses!!

Elli ja Aura kirjoitti...

Taas jotain niin ihanaa! Ja miten voit neuloa noin pienillä puikoilla ilman että a) tulee peltiä ja b) tulee kädet kipeäksi?! Haluaisin tällaisen, mutta on liikaa projekteja jonossa ja menossa. Taidan voittaa, minulla on yksi neule joka on aloitettu yli 6 vuotta sitten :P
Elli

Jatta kirjoitti...

No voi kiitos <3 Mulla ei mene kädet kipeiksi pienillä puikoilla vaan isoilla, oon varmaan vähän outo :D Puikkojen päät pitää olla just oikeanlaiset, muuten tulee sormenpäihin reikiä. Ja luiston tarvii olla kanssa huippuluokkaa! Mä olen niin välinejuntti, että tykkään neuloa eniten Prymeillä tms, Addejakin löytyy ja kaikki puumateriaalit oon kokeillut, mutta ne vaan istuu käteen parhaiten. Joistain puikoista olen viilannut päitä pyöreämmiksi kun on olleet mulle liian terävät.
Niin joo se pelti! Tulisi varmaan aikamoista eri langalla, mutta alpakka on aika letkeä kuitu. On se neuloessa aika jämäkkää, mutta ensimmäinen liotus rentouttaa kivasti :) Lisäksi harrastan syntiä nimeltä neuleiden höyrytys, koska se avaa saumoja ja kuvioita niin hyvin. Niin ei kai sais kyllä ikinä villalle tehdä..

Kuusi vuotta taitaa mullakin tulla kuule kohta sen yhden työn kanssa täyteen ;D

HennaK. kirjoitti...

Ihana! Varmaan pakko kokeilla samaa mallia

Jatta kirjoitti...

No kannattaa! Minä oon miettiny tekisikö joskus vielä toisenkin.. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Jatta, haluaisitko myydä mulle yhdet käytetyt sukkahousut? :) Oot ihana.

Jatta kirjoitti...

Että semmoisia :D No jätetään nyt kuitenkin väliin.

Anonyymi kirjoitti...

Tosi kaunis neule <3 <3 -äippä-

Anonyymi kirjoitti...

No hö... Olisin maksanut hyvin. ;) Pelkät sukatkin olisin voinut ostaa.

Nina kirjoitti...

Heippa! Täällä toinen kohtalontoveri, joka on aina vierastanut lilaa ja nyt ostin mahdollisesti juuri tuota samaa sävyä kuin sinäkin!!! :D Mutta sulla se näyttää mun mielestä aivan ihanalta. Tästä rohkaistuneena tikuttelen omastani heti myös jotain :D Ja onpa kaunis hamonenkin (vai mekko?) - mistä tuollaisia saa?!?!?

Jatta kirjoitti...

Kiitos armas äityli ;)

Jatta kirjoitti...

No kiva jos sait rohkaisua tästä! Mä edelleen menen päivien mukaan, joskus väri on kiva ja joskus taas ei ;D Toivottavasti sulla käy projektin kanss hyvin :)
Hame tuo on, ja ostettu Hennesiltä viitisen vuotta sitten. Oli niin täydellinen että tarttui heti mukaan! Jotenkin vakosametti kuuluu mulla kanssa syksyyn <3